Re: Problem z doborem AMD

Autor: BBG <b_b_g_y_at_yahoo.com>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 15:42:37 MET DST

>Mam płytę Chaintech 5TDM z chipsetem 82430TX, w której to siedzi sobie
>procek Intela P150 (bez MMX) i 64 MB RAM. Z braku kasy nie stać mnie na
>PIII 1000MHz, czy też podobne rakiety, ale...
>
>W specyfikacji płyty jest napisane:
>1. Do dyspozycji są częstotliwości 55/60/66/75 MHz.
>2. Mnożniki częstotliwości to x1,5 x2 x2,5 x3 x3,5.
>3a. W tabeli napięć stoi: Dla Intela: CPU power voltage - 3,5V; I/O Vcc
>- 3,3V; Core Vcc - 2,8V
>3b. Dla AMD tak samo tylko, że dla K6/PR2-200 Core Vcc - 2,9V.
>4. Dalej jest napisane, że można tam wsadzić wszystkie procesory Intela
> [...]

Jesli faktycznie masz tylko wysokie napiecia (tzn. grubo pow. 2.4V),
to z najnowoczesniejszych procesorow masz do wyboru max Pentium 233
MMX, K6-233 i... Cyrix MII-PR333. Dwa pierwsze mozesz sprobowac
overclockowac na 3.5x75MHz. Ten ostatni natomiast ma takie ustawienia
jako standardowe (i 2.9V). Ja mam wlasnie tego Cyrixa. Z tym, ze
aktualnie pracuje on na FIC-u, ale wczesniej pracowal kilka miesiecy
na SOYO 5BT5 (tez TX). Mialem jednak pewne problemy z W95. Nie wiem,
czy byla to napewno wina procesora, czy duzej ilosci programow
narzedziowych pracujacych w tle (m.in. NU3.0, ktore ponoc byly
niespecjalnie udana wersja + CleanSweep + QEMM97). Obstawiam te druga
wersje (mialem przez krotki czas stara instalacje - MII na 5BT5 - z
nie tak mocno "oblepionym" W95 i bylo cacy), ale pierwszej nie mozna
calkiem wykluczyc. Teraz nie mam NU, mam W98, inna plyte i... jest
niezle (napisalbym nawet bardzo dobrze, gdybym nie musial uzywac MS
produktow).

BBG

P.S.: W zwiazku z przejeciem Cyrixa przez VIA nie wiem, czy aby ww.
procesor jest w jakikolwiek sposob mozliwy do kupienia w Polsce. Ja go
kupilem jakis czas temu przez firme wysylkowa.