Re: Problem z doborem AMD

Autor: Witold Kopel <ficio_at_krakow.neurosoft.net>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 13:34:59 MET DST

Krzysiek wrote:
> [...]
> 3a. W tabeli napięć stoi: Dla Intela: CPU power voltage - 3,5V; I/O Vcc
> - 3,3V; Core Vcc - 2,8V
> 3b. Dla AMD tak samo tylko, że dla K6/PR2-200 Core Vcc - 2,9V.
> 4. Dalej jest napisane, że można tam wsadzić wszystkie procesory Intela
> do 233MHz (łącznie z MMX), oraz AMD-K5 PR75-PR166 oraz, w czym mam
> kłopot i co mnie najbardziej interesuje, procesor AMD K6/PR2-200 (jako
> jedyny K6).
>
> A teraz pytania (jeśli coś pokręcę to proszę o wyrozumiałość):
>
> 1. Czy procesor AMD K6/PR2-200 to to samo co K6-2, czyli odpowiednik
Nie. To jest stare K6 z oznaczeniem ktore kiedys stosowano przy K5.

> Generalnie chodzi mi o posiadanie MMX (konieczna wymiana istniejącego
> procesora) oraz wyciągnięcie maksymalnych osiągów bez zmieniania płyty.
> A co sądzicie o podkręceniu częstotliwości procesora? Może inne
> rozwiązania - jednak z wymianą płyty?
Generalnie ;-) :
a) zeby upgradeowac do czegos wyzej niz K6 lub iPMMX (czyli K6-2 ;-)
musisz miec napiecia 2,2-2,4V na plycie. Z opisu wynika, ze nie masz
takowych - hmmm - niedobrze. Pozostaje Ci poszukac na sieci, czy gdzies
nie znajdziesz tajemnych ustawien dajacych takie wlasnie napiecia -
plyte masz nienajgorsza, wiec jest szansa,
b) jak znajdziesz napiecia, to zeby wpiac K6-2 potrzebujesz ustawic
mnozniki FSB - dla K6-2 przydaja sie te wyzsze x4-x5.5; i znowu
szperanie po sieci w celu znalezienia; w ostatecznosci (jak nie
znajdziesz) pamietaj, ze K6-2 mnoznik x2 traktuja jak x6 (czyli moze
nawet 75 x6 = 450 ...); jak rowniez brak zworek da sie to obejsc przy
pomocy drobnego drutowania socketu,

c) jesli nie znajdziesz sposobu na ustawienie napiec ponizej 2,8V,
zostaje Ci wlasciwie tylko iPMMX - dobre egzemplarze 200 kreca sie na
250 do 291 MHz,
(z kreceniem AMD K6 bylo gorzej). Czyli kupujesz 200/233 i puszczasz ja
na 3.5 x 75 = 262...

suplement:
d) jak wyszkolisz sie w szukaniu tajemnych ustawien plyty, to moze
znajdziesz takze ustawienie FSB na 83 MHz - sporo plyt TX mialo
nieformalnie taka opcje.
A to zwieksza Ci pulap do owych 291 MHz (3.5x83)...

e) unikaj iPMMX 166 - spora czesc miala zablokowane mnozniki wyzsze niz
x2.5. Wtedy jestes ograniczony do 2.5 x 75 = 187 lub w najlepszym
przypadku do 2.5 x 83 = 208...

Tyle
Ficio