Re: Dwa dyski - 5 systemow

Autor: Kenn <kenn_at_priv7.onet.pl>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 18:23:49 MET DST

Tomasz Polus napisał(a) w wiadomoœci: <38157dbe.15072140@news.vogel.pl>...
> [...]
>1 part: DOS+WIN3.x+WIN98 (FAT16) ok. 1 GB
>2 part: WIN NT 4.0 + APPZ (NTFS) ok. 1 GB
>3 part: MOJE DANE (NTFS) ok. 3,7 GB
>4 part: MOJE DANE (NTFS) ok. 3,7 GB
>5 part: LINUX NATIVE ok. 0,5 GB
>6 part: LINUX SWAP ok. 0,1 GB
>Ale mam zbyt mala wiedze, aby to zrealizowac poprawnie przy pierwszym
>podejsciu. Czytalem linuxowe HowTo, ale informacje te nie rozwiazaly
>moich problemow.
>
>Bardzo prosze o pomoc, bo sam chyba nie dam sobie rady:
>1) czy LILO potrafi sobie poradzic z takim ukladem? jesli nie, jaki

LILO sobie poradzi ale sa lepsze bootmanagery np. polski BSL jest znakomity
http://www.sp5pbe.waw.pl/bsl/

>2) w jaki sposob poradzic sobie z instalacja takiego kombajnu? od
>czego mam zaczac? jakiego typu maja byc moje partycje, aby manager
>mogl odpalic kazda z nich?

1 i 2 musza byc primary
3 do 6 jako dyski logiczne na extended

Zwroc uwage, ze DOS ani Win98 nie rozpoznaje NTFS a wiec z partycji 1 nie
beda widoczne zadne inne. Proponuje 3 lub 4 zrobic jako FAT32 wtedy win98
bedzie ja widzial.
Na Linuxa 0,5 GB to troche malo - co najmniej 0,8 - 1 GB

Czym masz zamiar dzielic dysk bo fdisk z Win98 nie bardzo sie do tego nadaje
najlepszy by byl Partition Magic.

pozdrawiam
Kenn