Re: CD - TEAC 32X czy LG 48X?

Autor: Wojciech Giersz <chektor_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 13:01:41 MET DST

> LG 40X/48X, czy

Jesli LG, to tylko x32, reszta jest cieniutka (podzespoly Samsunga - to
chyba mowi samo za siebie).

> Teac 32X (a jesli tak, to jaka seria?)?

Z IDE kolejno 532E, 532E-B, najgorsza jest 532E-K. Ale i tak jest ok. SCSI
nie znam, wiec sie nie wypowiadam.

> - Jakosc korekcji,

Znakomita, aczkolwiek nie najszybsza. Bywa, ze na mocno pokiereszowanych
plytach czytnik zwalnia prawie do zera, ale w koncu i tak przeczyta.

> - Niezawodnosc i trwalosc,

Mam takiego juz prawie dwa lata, nie czyscilem, nic mu nie jest. A nie,
przepraszam - ma brudny panel ;)

> - Kompatybilnosc z innymi napedami (zwlaszcza HDD WD)

Zero problemow. Bywalo juz tak, ze w najglupszych kombinacjach dyskow i
czytnikow (np. cztery mastery+piaty na karcie dzwiekowej) tylko on sie
zglaszal :)

> - Kompatybilnosc z nosnikami (czyli z jakimi plytkami moga byc
> problemy),

Jedyny naped, ktory czyta dokladnie wszystko - lacznie ze starymi zlotymi
Philipsami, nowymi przezroczystymi BTC, ktore sie czytaja wylacznie w
nagrywarkach i Teacu (no... jest jeszcze jeden model Toshiby, numeru nie
pomne, ktory sobie z nimi radzi) i wszystkimi wynalazkami, jakie sie
pojawiaja. JAkbys mu wlozyl plyte winylowa, to pewnie tez by ja odczytal.
Aha - nie wiem, jak sobie radzi z CD-RW - nie mialem okazji sprawdzic.

> - Szybkosc i jakosc sciagania Audio (to drugie wazniejsze),

Do x32 - ograniczenia wynikaja raczej ze stanu plyty i szybkosci
twardziela. Jakosc bez zarzutu.

> - mozliwosc software`owego obnizenia predkosci obrotowej do np. 24X i
> jakim oprogramowaniem to zrealizowac (wystarczy, ze moje dwa Caviary
> zawodza potepienczo, niech chociaz CD bedzie cichy :-),

Afaik jest, po upgrade firmware'u do wersji 3.0 - firmowy soft Teaca.
Tylko, ze nie ma takiej potrzeby - to zdecydowanie najcichszy naped o
takiej predkosci :)

> - automatyczne obnizanie predkosci obrotowej w zaleznosci od
> potrzebnego transferu (wiem, niby kazdy nowszy CD to ma, ale wole sie

A tego to nie wiem :)

> w smak, niech sie takowy wypowie na temat NEC`a 40X albo Acera 40X/50X

NECa nie znam, Acera bym od razu umiescil w najlepszym dla niego miejscu -
w kuble na smieci. Fatalnie czyta nagrywane plytki.

> Mordazy von BinHex.

Chektor
.Wojciech.Giersz..(Y2K Ready).......................Voice.+48-(0)32-2312060..
....chektor@zeus.polsl.gliwice.pl....chektor@malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl.
..Murphy's Law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work..