Re: Jaki sprzet dla osoby baardzo niepelnosprawnej - WAZNE.

Autor: Tomasz Stafiński <jenot_at_box43.gnet.pl>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 09:14:10 MET DST

Andrzej Abraszewski <abra@clan.pl> pisze:
> Witam !

> Z natury rzeczy programy obcojezyczne sie nie nadaja. :(
> choc program o ktorym piszesz nalezy do elity ale kosztuje ze hoho i ...
> jeszcze troche

Mimo, że tej konkretnej osobie raczej niżej podana informacja nie pomoże,
ale być może ktoś, kto zna język angielski, z niej skorzysta.
Program VoiceType zawarty w systemie OS/2 Warp 4 rozpoznaje z dużą
dokładnością dyktowany tekst angielski (może być również sterowany głosem).
OS/2 Warp wersja student/teacher kosztuje coś koło 300zł, nie jest to więc
cena poza zasięgiem nawet ludzi niezbyt zamożnych.
Kiedyś próbowałem używać VoiceType i mogę stwierdzić, że tekst jest
poprawnie rozpoznawany nawet z dość silnym obcym akcentem, a jeśli chodzi
o sterowanie, to można OS'a "nauczyć" języka polskiego.
VoiceType jest również zawarty w wersji polskiej Warpa, tyle, że jest
"ukryty" na płycie instalacyjnej.

Pozdrawiam

--
Tomasz Stafiński jenot@mi5.org.uk