Re: Uszkodzona pamiec SIMM - jak sprawdzic, ktory to uklad?

Autor: Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 11:58:33 MET DST

Witam,

Wczoraj probowalem zrobic z tego SIMMa kostke 4MB - tzn. polaczylem z masa piny
67 i 68 - jednakze bezskutecznie. Po uruchomieniu byla widoczna cala przestrzen
tj. 8MB. Probowalem tez rozrysowac polaczenia, lecz wiekszosc sciezek biegnie
pod ukladami pamieci i sa po prostu niewidoczne.

Na razie do testow uzylem starego poczciwego programu CheckIT. Pokazuje on, ze
uszkodzony komorki znajduja sie w drugiej polowce modulu, czyli potencjalnie
moznaby uratowac ta pierwsza.

Czy jest moze jakis program (zapewne serwisowy), ktory zawieralby baze modulow
SIMM? Majac taki program moznaby bardzo latwo okreslic rozklad ukladow w module
i okreslic uszkodzona kostke.

Piszesz, ze mozna zostawic uklady 8bit i 1bit. Na moim module jest szesnascie
identycznych kostek. Jest to zwykly PS/2 FPM bez parzystosci.
A moze zamiast wylutowywania poszczegolnych ukladow prosciej bedzie pobawic sie
wylaczaniem poszczegolnych linii /RAS i /CAS? Z tego co zdazylem sie
zorientowac z ukladu sciezek, to wlasnie te linie wybieraja poszczegolne kostki
pamieci.

Wiesz moze, gdzie w sieci mozna znalezc rozpiski simmow 4MB i 8MB?

Dzieki,
Jacek