Re: Jaki sprzet dla osoby baardzo niepelnosprawnej - WAZNE.

Autor: Andrzej Abraszewski <abra_at_clan.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 00:04:27 MET DST

Witam !

Toni wrote:

> czytałem kiedyś w piśmie komputerowym wydawanym
> u nas (chip;enter;ps wordl) o programie który
> potrafi rozpoznać nasz język (program jest polski)

Ekspertami sa tu niewidomi. Oni od dawna sie z tym baruja.
Jeden z moich znajomych uzywa OutSpokena z modulem Syntalk'a SAPI i ...
dobrze mu z tym - jak pisze ;)

> ale nie pamiętam ani nazwy programu ani tytułu
> pisma które o tym pisało.dziwię się że jest tak
> mało odpowiedzi na ten apel.

Bo sa to programy specjalistyczne i zainteresowani nimi sa glownie ci
ktorzy sa w potrzebie. Druga sprawa ze nauczenie angola (amerola ;)
ViaVoice IBM-a - ktorego tak ostatnio w TV, przy okazji pisma Refleks,
lansuja) gadania po polsku nie jest prosta sprawa .

Nie chcac naduzywac goscinnosci grupy PECET (offtopic) mam jednak
prosbe, zapiszcie moj adres (w ogole latwy do zapamietania - abra
kadabra ;) ) i jak Wam wpadnie cos w reke na temat usprawnien kompa dla
ON to wrzuccie mi info do skrzynki. Mamy (uczestnicy grupy dyskusyjnej
news:pl.soc.inwalidzi) w interku swoj serwis samopomocowy (SamiSobie) i
takie informacje tam znajduja (znajda napewno) swoja ostateczna
lokalizacje.

> niech Pan

Andrzej jestem ;)

> się
> zwróci bezpośrednio do redaktorów w/w pism
> a oni pomogą w znalezieniu tego programu.

Eeee to lepiej juz do slepawcow
Oni sa najlepsi w te klocki :)

pozdrawiam
A.A.