Wydajnosc sterownikow 2.17 vs 3.53

Autor: /// Kaszpir /// <demoman_at_box43.gnet.pl>
Data: Mon 25 Oct 1999 - 08:07:54 MET DST

Cześć !

Jako że kilku moich znajomych pytało się mnie czy warto zainstalować nowe
sterowniki postanowiłem porównać wydajność najnowszych sterowników Nvidii
3.53 do starszej wersji 2.17

1. Sprzęt pomiarowy.

Celeron 300A podkręcony na 450Mhz , 96 MB ram , TNT2 16 MB 154Mhz/154Mhz ,
karta muzyczna Diamond S90, płyta główna Soyo 6ba+.

Wszystkie tetsty przeprowadzone przy V-sync Off

2. Testy

A) Sterowniki mieszane 2.17 + 2.25 (wymieszane przez Fachmana)

Quake III 1.08

HighQuality 800x600 - 42,6
HighQuality 1024768 - 29,4
Normal 800x600 - 45,9
Normal 1024x768 - 32,2

Expendable (test bez dźwięku)

800x600x16 - 47,84
800x600x32 - 47,96
1024x768x16 - 47
1024x768x32 - 41,94

B) Sterowniki referencyjne 3.53

Quake III 1.08

HighQuality 800x600 - 42,8
HighQuality 1024768 - 30,2
Normal 800x600 - 43,6
Normal 1024x768 - 30,9

Expendable (test bez dźwięku)

800x600x16 - 46,40
800x600x32 - 45,20
1024x768x16 - 44,53
1024x768x32 - 31,20

3. Podsumowanie

W najnowszych sterownikach dodano kilka ciekawych nowych "funkcji" np.
możliwość zmiany częstotliwości ustawień memory/core , dodano także suwaki
bardzo przydatne dla posiadaczy DVD-Romów (regulacji jasności , kontrastu ,
nasycenia kolorów).
Dodatkowo zmieniono wygląd i dodano kilka nowych ustawień.
Jednakże w porównaniu ze starszymi sterownikami (2.17 + 2.25) wydajność
mocno spadła.

Trzeba chyba jeszcze sporo czasu aby Nvidia spowrotem dopracowała wydajność
w swoich sterownikach

PS. Wracam do starych sterowników :)

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///