Re: Odp: Zielonych plyt nie czyta?

Autor: <bioinfo_at_biotop.umcs.lublin.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 15:35:58 MET DST

> Eee.. to wina czytnika. U mnie w noteboku czyta wszystko
> (BTC i Princo tez). Problem mialem tylko z nagrywaniem.
> Starsze BTC (te z bialym przodem) - spoko nagrywalem, ale
> te nowsze - ani razu nagrywarka nie zamknela sesji, to samo
> z nowymi samsungami (w zielonym pudelku) - starsze byly OK.
> Generalnie to moja nagrywarka jak tos jest nie tak z plyta, to
> nie zamyka sesji. Taka plyte moge odczytac tylko w
> nagrywarce.

PrześledziłeM sobie cały wątek i jestem na 90% pewien, że jest to wina
czytnika - niestety niektóre czyniki (przodownikami są CyberDrivy 40) mają
słabą tzw korektę blędów i czytają tylko płytki o porządnie wykonanej
warstwie nośnika, czasem pojawia się to po roku nienagannej pracy i żadne
czary nie pomogą a właśnie CDR o kolorze nośnika niebieskim lub
zielonkawym (zwłaszcza rzeczone BTK nie grzeszą dobrym wykonaniem) dlatego
przy zakupie czytnika lepiej troche kasy dołożyć i kupic droższy model z
lepszą (zwykle) elektroniką. Np ja pracuję od 4 lat na zewnętrznym NEC 4x
multispin (zewn SCSI) wprawdzie obecnie to już zabytek, ale przeczyta
każdą płytę, a kosztował swego czasu ho ho ho... a może drożej. Jeżeli już
umoczyło się d... w badziewny czytnik, to niestety trzeba kupować pożądne
nośniki złote np Philipsy, SONY, itp.
                    Pozdrawiam MACIEK