Re: S.M.A.R.T - oprogramowanie?

Autor: Mariusz <mariusz_at_cz.onet.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 09:58:21 MET DST

Cześć !
Czyli jednak coś tam sygnalizuje....
Jak dotychczas dotyczy to IDE, ale też jest mało przydatne, bo co komus po
komunikacie że np. padł sektor, skoro fizycznie JUŻ jest uszkodzony. Kiedyś,
jak ten standard wchodził, czytałem o ostrzeganiu o zbliżających się błędach
i awariach... Jak widać wielka kicha, i mało przydatny bajer.
Ciekaw jestem jak jest z tymi SCSI, bo niby kontroler obsługuje, bios
obsługuje, dysk też obsługuje... tylko że w BIOS-ie kontrolera nie ma opcji
aktywacji/deaktywacji tej opcji. Po starcie systemu też nie wyświetla
komunikatu s.m.a.r.t enabled/disabled..... Natomiast opcja dostępna w biosie
płyty głównej daje się włączyć/wyłączyć, tylko że dotyczy tylko i wyłącznie
dysków IDE.....
Miałem nadzieję, że obsługę tego smart daje się jakoś włączyć w którejś tam
wersji windows (przestałem już śledzić poprawki, wersje itd. tego systemu),
ale z tego co widzę to ta opcja jest traktowana po macoszemu, i nie jest
zaimplementowana w systemy operacyjne. Coś mi się wydaje, że wielka kicha,
tymbardziej, że podobno opcja smart dysków IDE i SCSI to nie to samo.
Słyszałem także, że co producent, to inny smart....
Pozdrawiam
mariusz@cz.onet.pl
ilubliniec@zus.czest.pl
tel.:0602764279
Zarejestrowany uzytkownik Linux-a :133474
Registered Linux User #133474

Kuba Likus napisał(a) w wiadomości: ...
>In article <itpju7.cb5.ln@linux.linux>, mariusz@cz.onet.pl says...

[ciach]