Re: NERO

Autor: Wojtek <rzutnik_at_priv6.onet.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 09:27:49 MET DST

> [...]
>na wyglad programu ale nasunely mi sie 2 pytania:
>1) W preferences/Expert Features jest opcja "Enable overburn disk at once
>burning (read the notes bellow)". Czy ta opcja sluzy do zmniejszania
>lead'out'a (a co za tym idzie powiekszenia rozmiaru plytki (do nagrania)) ?
>Czy jak ustawie tam jakas fikcyjna wartosc powiedzmy 82 minuty to czy
>program rozpocznie nagrywanie i w przypadku gdy go nie dokonczy
>to taka plytka bedzie do wyrzucenia (czy moze przed rozpoczeciem nagrywania
>poinformuje mnie, ze nagranie nie bedzie mozliwe) ?

Opcja ta służy do włączenia tzw. overburningu czyli nagrania więcej
danych na płytce np. zamiast 650MB mozna nagrać 680MB. Aby opcja ta
działała nagrywarka musi obsługiwać ten tryb - można to sprawdzić
wyświetlając informacje o nagrywarce. Z informacji jakie znalazłem
wynika, że na każdej płytce mozna nagrać ok. 3minuty więcej czyli
zamiast 74 - 77. Na niektórych płytkach można więcej - ale to należy
przetestować.
Zaglądnij pod adres http://www.cdmediaworld.com/ - tu jest dużo
onformacji na tema najróżniejszych płytek.

>2) Do czego sluzy opcja "status bar marker positions" ? - standardowo bylo
>ustawione "yellow marker - 74 minuty i red marker - 74 minuty i 40 sekund".
>Co nowego wnosi zmiana tych parametrow.
Jak sama opcja mówi ustawia się nią znaczniki (żółty i czerwony) na
pasku statusu (na dole). Dzięki nim możemy zauważyć czy nasze dane
przekraczają pojemność płytki (zaznaczoną pojemność). Po zmianie
możemy tylko zauważyć kiedy nasze dane do nagrania przekroczą zadaną
pojemność.