Re: A gdybys teraz kupowal komputer ?!

Autor: GLide <glyder_at_priv3.onet.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 01:36:49 MET DST

On Tue, 19 Oct 1999 22:28:52 +0200, "Cezary A." <czarek@gmx.net>
wrote:

>Witam
>
>Wiem, ze odpowiedz zajmie wam troche grosza, ale miotam sie bo nie wiem "w
>co zainwestowac" ;-).
To jeszcze zalezy ile chcesz zainwestowac....

>1.Plyta ?
Ja wlasnie zamienilem Lucky Stara VIA BX na Abita BH6 v1.1 i to chyba
jest optymalny wybor w klasie do 550zl.... Poza tym Asusy oczywiscie.
Generalnie wydajniejsze i drozsze sa plyty na chipsetach Intela
(chociaz nie wiem jak zachowuje sie ViA Apollo Pro). Troche tansza i
tez niezla jest plyta AOpen AX6BC - ok 500zl.

>2.Procesor ( do gierek tez) - musi byc P II czy Cel. wystarczy ?
Do gierek, biurowosci, edukacji Celek jest opymalny. PII w gierkach
nie daje zbyt duzego kopa w stosunku do wywalonej kasy, natomiast
warto go uzyc jesli zamierzasz bawic sie programami inzynierskimi lub
powaznie grafika 3D.

>3.Ile pamieci ? 64 czy 128 ?
Do gierek i biura 64 moze byc, chociaz nie zawadzi wiecej, do
powazniejszych rzeczy i 128.

>4. Karta TV ? (C+)
>5. DVD ?

>6. Riva TNT 2 czy Voodoo 3 ?
Zalezy do czego. Jesli tylko gierki i nie liczy sie dla Ciebe nic poza
framerate to Voodoo, jesli zamierzasz sie pobawic programami do np.
grafiki 3D i wazna jest dla Ciebie taakze jakosc obrazu w grach to
TNT1 lub 2 lub najlepiej TNT2 Ultra.

>Dzieki za Twoj czas
;-)

>Pozdrawiam
>A.C.E.
Pozdrowka
Glide

PS. nie zapomnij o porzadnym twardzielu - Quantum lub jakis IBM, ew.
Fujitsu.