Re: Konfiguracja modemu zewnetrznego.

Autor: Piotr Walenciukiewicz <piter_at_pro.onet.pl>
Data: Wed 20 Oct 1999 - 17:09:17 MET DST

Proponuje najpierw zdobyc odpowiedni modem, taki który potrafi pracowac nie
tylko na laczach komutowanych ale i dzierzawionych (np Microcom Deskporte
Fast +, wiekszosc modemow Motorola, niektore US Robotics, itd), podlaczyc
linie dzierzawiona do gniazda PHONE w modemie(opisuje przykladowo
Microcoma), przelaczyc bodajrze czwarty DIP (znajduja sie z przodu pod
zaslepka z nazwa firmowa modemu), do góry, lub odwrotnie. Nastepnie wcisnac
srodkowy przycisk A/O (AUTO ANSWER) i gotowe. Modem bedzie podejmowal probe
polaczenia po kazdym zaniku napiecia (Microcom sam sie wlacza po pojawieniu
sie zasilania), lub rozlaczenia., tzn. jak zerwie polaczenie z jakichkolwiek
powodow sam je potem automatycznie nawiaze. Oczywiscie po drugiej stronie
powinien znajdowac sie podobny modem ktory musi byc skonfigurowany
identycznie. W taki sposob podlaczane sa np bankomaty ( np. NCR-a ), stojace
poza zasiegiem lokalnej sieci komputerowej. Motorola ma tego typu ustawienia
rozwiazane dosc przejrzystym menu, ktore obsluguje sie przyciskami
umieszczonymi pod wyswietlaczem, reszta podobnie. Inne modemy do lacz
dzierzawionych funkcjonuja podobnie. A jezeli taki modem ma rozwiazane takie
ustawienia programowo, to nie warto sobie nim glowy zawracac (prywatna
opinia), poniewaz klepiac konfiguracje komendami AT mozna sie niezle napocic
nie znajac dokladnie ich przeznaczenia. Pozdrawiam