Re: Jak zbudowany jest Internet?

Autor: KaktOOs <kaktoos_at_laser.pl>
Data: Wed 20 Oct 1999 - 15:52:35 MET DST

Dnia Wed, 20 Oct 1999 14:28:16 +0200, uzytkownik "Rinaldo"
<rinaldo@01019freenet.de> napisal:

>Ostatnio słyszałem gdzieś że większość internetu - albo czegoś z tym
>wspólnego - należy do jakieś tam firmy. Jak wogóle zbudowany jest Internet?
[...]

Internet jest to taka duza siec skladajaca sie z:
mniejszych sieci (a te moga skladac sie z jeszcze mniejszych),
serwerow, kabli (roznego rodzaju) laczacych w/w skladniki (chociaz
lacza sa tworzone nie tylko za pomoca kabli), tudziez routerow, hubow,
switchow i innych urzadzonek - az do twojego komputera podlaczonego za
pomoca modemu i linii telefonicznej, dzieki uprzejmosci pewnego
monopolisty ;) (jezeli ci sie akurat udalo). Do tego dochodza "mniej
materialne" zasoby: domeny, adresy, skrzynki pocztowe, strony WWW itp,
ktore rowniez do tego worka bym wlozyl. Tak wiec widzisz, ze jedna
firma nie moze miec tego wszystkiego...
Z tym laczem stalym to jest tak, ze jest to polaczenie bez
koniecznosci dzwonienia telefonem - jeden koniec kabla jest w twoim
kompie (do modemu), a drugi u providera w modemie przy serwerze a ten
z kolei jest podlaczony do innych serwerow itd.

**** KaktOOs ****