Re: S.M.A.R.T - oprogramowanie?

Autor: Sielik <sielik_at_alpha.net.pl>
Data: Wed 20 Oct 1999 - 12:44:29 MET DST

Mariusz wrote:

> Cześć !
> W dyskach od jakiegoś czasu spotyka się opcję Smart. Co to jest to wiem, ale
> jak działa ta funkcja? Czy sygnalizuje problemy? Czy trzeba mieć jakieś
> specjalne oprogramowanie nadzorujące/testujące?

Witam
W nowych biosach AMI niektórych płyt głównych (np: w mojej :)) można
włączyc opcje S.M.A.R.T dla dysku. Wtedy po starcie system sprawdza
dyski i wyswietla statusy - powinno być "Status OK". Jak do tej pory
miałem tylko jeden dysk kumpla (2.5 GB Seagate - ledwo działał) który
miał "Status BAD"
poz.

--
*     <sielik>       e-mail: sielik@alpha.net.pl    *
*   ICQ: 25242127       www: under construction :)  *