Re: S.M.A.R.T - oprogramowanie?

Autor: PhoeniX <najbergg_at_kki.net.pl>
Data: Wed 20 Oct 1999 - 14:16:07 MET DST

> W dyskach od jakiegoś czasu spotyka się opcję Smart. Co to jest to wiem,
ale
> jak działa ta funkcja? Czy sygnalizuje problemy?

Tak

> Czy trzeba mieć jakieś
> specjalne oprogramowanie nadzorujące/testujące?
> Ostatnio pojawiło się to w biosie do adapteca AHA2940UW. Mam do tego
> podpięty dysk z funkcją smart, ale nie widzę różnicy.... Jak sprawdzić czy
> ta funkcja działa?

Jeśli masz biosa na płycie głównej z obsługą SMART'a to nie musisz mieć
żadnego
dodatkowego programowania.
Kiedyś na FIC VA503+ z Samsungiem 1GB posiadającym SMARTA wywalił mi się
jeden bad sektor. Jeszcze przed wgraniem systemu wyskoczył komunikat o
padniętym
sektorze. Niestety zostałem poinformowany o tym już po padnięciu sektora
czyli
nic się nie dało zrobić oprócz założenie makra scandiskiem albo disk
doctorem z NU3.

--
pozdrawia
file://==PhoeniX==\\