Re: DVD czy CD ?

Autor: King Crimson <markos_at_gmx.de>
Data: Wed 20 Oct 1999 - 00:10:13 MET DST

In article <4KILOGJFyckMVoGo1mWJ=36DdgKK@4ax.com>, bnagorny@kk.kalisz.pl
says...

> To samo ja. Nie mialbym zamiaru wkladac do DVD jakis dziwnych plytek,
> brudnych, zakurzonych itp. Niech sie zwykly CD tym martwi, nie DVD.
> Daltego w moim przypadku kupno DVD to nie jest sprawa _zamiast_ CD, ale
> _oprocz_ CD.
> A tu koszt rosnie..

Jest jeszcze jedna kwestia warta uwagi. Nie wiem, jak to bedzie wygladalo
w Polsce, ale przynajmniej na Zachodzie od nowego roku nie bedzie mozna
juz kupic napedow DVD, ktore umozliwialyby czestsza niz pieciokrotna
zmiane kodu regionalnego (podaje za niemieckim wydaniem c't). To smutne,
ale jesli to rzeczywiscie prawda, to ja jednak chyba sobie niedlugo DVD
kupie...

Oto oryginalny cytat [c't 20/99, str. 126 - tlumaczenie wlasne]:

"Wiele nieprzyjemnosci sprawia milosnikom filmow kod regionalny na
krazkach DVD. Nieprzyjemnosci moga sie nawet zamienic w horror, jesli nie
tylko dekoder, lecz rowniez sam naped ustala kod. Dotychczas znane sa dwa
tryby, wedlug ktorych traktowany jest kod regionalny: Regioncode Playback
Control (RPC) Phase 1 oraz Phase 2. Phase 1 oznacza, ze oprogramowanie
tylko wczytuje kod regionalny, a nastepnie czyni, co jej sie podoba - sam
naped dalej juz nie uczestniczy w procederze. W przypadku RPC Phase 2 to
wlasnie naped samoczynnie porownuje kod zawarty na krazku z wlasnym.
Jesli naped odkryje przy tym roznice w kodach, to nastepuje zapis nowego
kodu w pamieci typu flash, po uprzednim potwierdzeniu tego faktu przez
uzytkownika za pomoca dialogu generowanego przez oprogramowanie do
odtwarzania. Zmiana kodu w ten sposob mozliwa jest tylko piec razy.

[...]

Od 1. stycznia 2000r dozwolona bedzie wylacznie sprzedaz urzadzen RPC-2.
Kozlem ofiarnym jest przy tym uzytkownik"

--
Marek.
Email: MARKOS at GMX dot DE (do *NOT* hit REPLY)