Re: Kto rozpozna ten sticker?

Autor: Marcin Frankowski <ab_at_anti.spam.com>
Data: Sat 16 Oct 1999 - 13:11:11 MET DST

Cześć,

Robert Szymczyk <szymczyk@alpha.net.pl> wrote in article
<izhN3.8624$%3.147349@news.tpnet.pl>...
> Użytkownik Marcin Frankowski <ab@anti.spam.com> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:01bf160d$e2249f20$598260cb@myob...
[wycięte]

[i tu też wycięte]

> JA kiedyś dostałem taki tekścik (ponoć o Marka Sella):

:-O
Właśnie poszukałem i znalazłem w bazie danych McAffee
http://vil.nai.com/vil/vpe10348.asp Z tekstu wynika, że ICQ wyświetla tylko
dwanaście pierwszych znaków nazwy pliku, zaś wirus jest rozprowadzany pod
nazwą np. obrazek1.jpg.exe - odbiorca widzi tylko obrazek1.jpg i próbuje
otworzyć ze zgubnym rezultatem. Tak więc o ile jest to niewątpliwie dziura w
programie, to wirus _nie_ przenosi się jako obrazek jpeg, raczej zawiera w
sobie (rzeczywiście) jakiś obrazek, który rozpakowuje i pokazuje, oraz
właściwy wirus mswin32.exe. To jest oczywiście tak w skrócie, pełna
informacja na końcu powyższego URL-a :-)

Mks-vir też o tym wspomina, ale nie do końca dokładnie
http://www.mks.com.pl/conowego/990916.html

Inni (Symeantec, AVP) jeszcze tego nie wyłapują, a przynajmniej nie mają
tego w swoich bazach danych.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf -at-