Re: Jaka pasta silikonowa ?

Autor: Andrzej Podolski <apodolski_at_ums.gov.pl>
Data: Fri 15 Oct 1999 - 08:28:44 MET DST

IgorB napisał(a) w wiadomości:
<38061884.C99D428B@gazeta.pl>...
|Ta folia to teflon nie zrywać.
|Bez przesady kup Silikon elektrotechniczny.
|( przewodzi ciepło a nie przewodzi prądu )

Wiekszej bzdury (sorki za twardosc okreslenia ale tak
jest - bzdura). Ta srebrzysta folia to albo folia
aluminiowa albo odpowiednia masa termoplastyczna z
dodatkiem wypelniacza poprawiajacego termoprzewodzenia.
W sklepie mas dwa rodzaje pasty przezroczysta i biala,
biala ma lepsze przewodnictwo cieplne ale to robiona w
Polsce jest delikatnie mowiac troche gowniana.
To biale to ZnO - tlenek cynku (biel cynkowa) wypelniacz
poprawiajacy przewodnictwo cieplne.
Czasami drogie i dobre pasty maja wypelniacz oparty na
tlenkach BeO - tlenek berylu ale ze wzgledu na toksyczne
wlasciwosci soli Be sa coraz rzadziej stosowane (w
zasadzie to tylko w technice w.cz. mocy).
Jesli chodzi o zrywac czy nie to sa dwie szkoly, ja zrywam
zawsze i tak zaleca czesc osob zajmujacych sie
overclockingiem.
Jesli folia bedzie jasnosrebrzysta to generalnie najlepiej
ja zerwac jesli ma kolor grafitowy to wybor nalezy do
ciebie.
Ale uwazam ze tez najlepiej usunac a spod radiatora i
jesli mozliwe to powierzchnie ukladu przetrzec papierem
sciernym na mokro (450 -700 rozmiar ziarna) koniecznie z
uzyciem dobrej, twardej powierzchni (jakis klocek
posiadajacy rowna powierzchnie).
Pasty nie nakladac duze - za duzo pasty pogorszy
odprowadzanie a nie polepszy i mocno docisnac, najlepiej
tak aby wyraznie mozna bylo wyczuc dwie trace
powierzchnie.
A dla wszystkich wynalazcow stosujacych silikony
uszczelniajace to raz ze nie przewodza one za dobrze
ciepla ale co wazniejsze proces utwardzania odbywa sie z
wydzielanie par kwasu octowego ktory moze spowodowac
korozje otaczajacych powierzchni metalowych i uszkodzic
urzadzenie.
Pozdrawiam i zycze powodzenia