Re: Zoltrix PHANTOM 56k

Autor: Andrzej W. <spajk_at_shell.mt.pl>
Data: Wed 13 Oct 1999 - 16:34:36 MET DST

"scorpio" <scorpio@polbox.com> napisal(a):

>Czy ktos posiada moze ten modem i mogl by mi udzielic jakis informacji,
>rozwazam jego kupno, ale cena (78zl + VAT) wydaje mi sie troche podejrzana.

Phantom chodzi dobrze, ale po tuningu i na Celeronach.

PS. Tuning oznacza dobranie parametrow wzmocnienia lini.

Oto fragment listu pochodzacego z poczatku roku ktory opisuje jak sie
dokonuje tuningu.

Przede wszystkim w Panel sterowania | Modemy | <modem> | Właściwości |
Połączenie | Zaawansowane | Dodatkowe ustawienia należy ustawić
parametr AT%E1 - to jest retrain, ale do czego służy, to dokładnie nie
wiem. Potem pozostaje kwestia ustawienia wzmocnienia sieci, czyli
parametru S91 podawanego w -dB (wartości od -8 do -15). Najłatwiej
zrobić to "na ucho". Jeżeli masz podłączone głośniki do modemu (albo
kabelek z SPK modemu do LINE IN twojego SB 128:), to ustaw (nadal w
ustawieniach dodatkowych) parametr M2. Wtedy głośnik nie zostanie
odłączony po uzyskaniu połączenia i będzie można podsłuchiwać jak
często modem renegocjuje połączenie. Teraz jest kwesta ostatniego
parametru - S91. Fabrycznie powinien być ustawiony na -10dB,
ale u mnie np. był na -8 (maksymalna wartość - dla najlepszych sieci).
Więc proponuję do dodatkowego initstringu jeszcze dodać S91=10 i
słuchać czy modem zbyt często nie renegocjuje połączenia. Renegocjacja
brzmi dokładnie tak samo jak handshake na początku połaczenia - modemy
się dogadują. U mnie przy 8, 10 i 12 renegocjował raz, a nawet dwa
razy na minutę (bez względu na wartość parametru S91 - tak samo było
przy 8 jak i przy 12). A każda renegocjacja to strata ok. pół minuty
połączenia. Chyba jeszcze wspomnę, że za każdym razem trzeba się
oczywiście rozłączyć, potem dopiero wpisać inną wartość S91..... Ja w
każdym razie dojechałem do S91=14 i modem jakoś chodzi, co nie
oznacza, że czym większą wartość ma s91 tym lepiej - jak ktoś ma dobrą
linię, to nie musi przeginać (czyli nie wpisuj od razu 15). Potem -
jak wszystko będzie działać, to można usunąć M2, żeby nie brzęczało
podczas połączenia.

spajk@shell.mt.pl
+48603334327