Re: Internet Mail & News zglupial

Autor: Marcin Frankowski <ab_at_anti.spam.com>
Data: Wed 13 Oct 1999 - 08:16:10 MET DST

Cześć,

Jarek P. <j_23@friko.onet.pl> wrote in article
<01bf14d8$9b261940$0364a8ac@zywiec>...
> Do obslugi grup dyskusyjnych uzywam starego I M&N v.4.7
> Z pewnych nieistotnych tutaj przyczyn nie chce go zmieniac na cos
lepszego.
> Tyle ze ostatnio mi glupieje. Na niektorych grupach dyskusyjnych wszystkie
> sciagane wiadomosci nagle zaczal zaznaczac od razu po sciagnieciu jako
> przeczytane. Skasowanie grupy i powtorne jej zasubskrybowanie nie pomaga,
> jedynym ratunkiem jest jej subskrybcja z innego serwera. O co chodzi, co z
> tym zrobic?

Niestety, to jest uszkodzenie pliku nazwa_serwera.sub, który nie jest
kompaktowany (i dlatego mimo skasowania grupy i jej ponownego zaznaczenia
problem dalej występuje). Każdy serwer ma własny taki plik. Rozwiązania:
1. Sposób najprostszy, choć mało skuteczny: zaznaczyć w trybie off-line
wszystkie wiadomości w grupie, na której są kłopoty, jako nieprzeczytane, po
czym zamknąć program. Potem uruchomić ponownie modląc się, żeby pomogło
(choć czasem może się zdarzyć, że wszystkie nowe wiadomości będzie znów
zaznaczał jako przeczytane)
2. Sposób taki sobie: zamknąć IMN, otworzyć plik sub, na którym występuje
problem, w edytorze szesnastkowym (koniecznie!), znaleźć pierwszą z grup,
która ma problem z zaznaczaniem wiadomości jako przeczytanych, i wykasować
wszystko do końca. Potem trzeba na nowo zasubskrybować te skasowane grupy i
ściągnąć wiadomości (i w trybie off-line zaznaczyć przeczytane, bo wszystkie
będą zaznaczone jako nieprzeczytane). Ale problem może się powtarzać z tymi
samymi albo innymi grupami, no i to ma sens głównie wtedy, jeżeli problem
występuje w grupach, które w pliku są blisko końca.
3. Sposób najlepszy, choć najdroższy (jeżeli nie masz łącza stałego):
zamknąć IMN, skasować całkowicie plik nazwa_serwera.sub, otworzyć ponownie
program i zasubskrybować ponownie wszystkie grupy, ponownie ściągnąć
wszystkie wiadomości itd.

W przyszłości unikać zawieszania się komputera, jak okno news IMN jest
otwarte - program zapisuje zmianyu do pliku sub dopiero przy zamykaniu i
nieprawidłowe zakończenie pracy tak się potrafi skończyć.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf -at-