Sterownik SCSI ADVANSYS

Autor: Marek Michalkiewicz <marekm_at_linux.org.pl>
Data: Mon 11 Oct 1999 - 17:49:21 MET DST

Witam.

Poszukując niedrogiego sterownika SCSI na PCI (Fast, nie Wide,
nie Ultra - jedynie do dołączenia skanera, CD-RW itp.) działającego
pod Linuxem (oraz pod NT) znalazłem taki jeden ADVANSYS ABP-3925.
Producent wspiera Linuxa (http://www.advansys.com/linux.html),
chciałbym się jednak dowiedzieć czy ktoś tego faktycznie używał
i nie miał problemów, bo u nas bardziej znany (choć droższy) jest
jednak Adaptec.

Znalazłem jeszcze nieco droższego Adapteca AVA-2904, jednak nigdzie
nie mogę znaleźć informacji czy działa on pod Linuxem, więc pewnie
nie działa? Obecnie mam AVA-1505AE (ISA, w komplecie ze skanerem),
niby działa (z driverem aha152x) ale za bardzo obciąża procesor
(zarówno pod Linuxem jak i pod NT podczas skanowania kursor myszy
porusza się "skokami", zatrzymując się co chwilę na ok. sekundę).
Do niezbyt często używanego skanera to jeszcze ujdzie, ale już
do nagrywarki (planowanej w najbliższej przyszłości) nie bardzo...
(poza tym linuxowy driver aha152x jest jakiś niedopracowany - co
chwilę na coś czeka w pętli nie dopuszczając innych procesów, ale
być może inaczej się nie da, może to taki Win-sterownik-SCSI? :)

pozdrawiam
Marek