Re: Mam problem !!!

Autor: Lodek <lodek_at_polbox.com>
Data: Mon 11 Oct 1999 - 08:54:44 MET DST

> Mam problem z programem, który odpalał mi się wcześniej, ale teraz po
jakimś
> roku wyświetla komunkiat:
>
> Exception EDatabaseError in
> module KOMADB.DLL at 0005:11ED.
> An error occured while attempting to initialize the Borland Database
Engine
> [error $2108].
>
> Od ostatniego uruchomienia system był przeinstalowywany, ale ustawienia w
> pliku win.ini są zachowane, program nic nie zmieni w rejestrach, bo był
> napisany pod Win 3.1. W konfiguracji sprzętu zmieniła się tylko ilość
> pamięci było 32 MB, a jest 64 MB.

Musisz dokładnie przeinstalować program, dlatego, że z kom,unikatu wynika,
że korzysta z BDE (Borland Database Engine). W systemie BDE musi być
zainstalowane oraz muszą być ewentualnie utworzone aliasy bazy danych pod
BDE, żeby się program odpalił. Na 99.9% robi to wszystko program
instalacyjny Twojego programu. Jeśli nie masz instalki tego programu to
raczej kiepsko - musisz wtedy doinstalować BDE oddzielnie i modlić się,
żeby się nie okazało, że program korzysta z aliasów. Może tak czy inaczej
dostać komunikat o "nieznanej wersji BDE" - wtedy znajdź i zainstaluj
starszą wersję BDE.

Pozdrawiam,

Piotr "Lodek" Hosowicz
Jestem współorganizatorem
Zlotu Programistów Delphi w Ustroniu'99:
http://friko2.onet.pl/war/zjazd/Ustron/index1.html
Zajrzyj na moją stronę z freewarem:
http://www.mcsoft.stopklatka.pl