Celek 616 a Peltier

Autor: ~Savag3R~ <savager_at_box43.gnet.pl>
Data: Sun 10 Oct 1999 - 21:43:26 MET DST

witam!!!

Wymontowalem wczoraj z lodowki samochodowej uklad peltiera 30x30mm
(jednak nie jest to model przeznaczony do chlodzenia procow.Jest troche
slabszy niz peltier TM-127-1.0-3.9 30x30mm odprowadzajcy 34,5 W mocy) i
zamonotowalem go na moim K6/2 266MHz (na celku nie probowalem bo
dopiero zamowilem porzadna przejsciowe) Musze przyzanac ze moj k6
to wyjatkowo niekrecona wersja. Ale dzieki peltierowi uzykalem
stabilna prace przy zegarze 350Mhz przy napieciu 2,2v (temp az 13 C z
waterfalle'm- powodem jest slabszy peltier) proba na 2,4 przy
366 zakonczyla sie fiaskiem komp sie nie uruchomil. Musze dodac
ze moja cooler wcale sie tak nie grzal(radiator Alpha7 60x60mm
+wentylator 60x60mm 2,16 Watta ,wysokosc coolera 7cm) jak pisza inni
choc musze przyzanc ze cooler odprowadza dosc duzo garacego ciepla.
Jednak w obudowie Enlight nie ma problemu z wypompowaniem ciepla na
zwenatrz.Jedyny
problem to kondensacja pary wodnej.

Mam zamiar kupic peltiera do chlodzenia mojego celerona tylko nie wiem o
jakich wymiarach i prosze Ciebie o pomoc. Jadro celka ma wymiary 26x26mm
wiec jak widac peltier 30x30 pasuje idealnie do celerona. ale czy moc
tego ukladu wystarczy aby zapewnic celkowi odpowiednia temp. przy
zegarze 616 lub wyzszym. Dodam ze celek pracuje stabilnie( bez peltiera)
przy zegarze 550 i jego temp wynosi 28 C wiec dzieki peltierowi chce
jeszcze troche z niego wycisnc np 616 lub 643. Uklad 40x40 jest wstanie
odprowadzic 53 W mocy jesli jego cala powierzchnia bedzie idealnie
przylegac np do proca, w przypadku celka powierzchnia peltiera jest
zacznie wieksza nie powierzchnia jadra wiec czy w takim przypadku
oplacalny jest zakup ukladu 40x40 jesli peltier 30x30 wykonana to samo i
wdodatku przy mniejszej mocy.Czy uklad 40x40 schlodzi celka do nizszej
temp niz uklad 30x30??? Nie wiem czy dobrze mysle ale czesc powierzchni
peltiera (40x40) nie wykorzytanej w przypadku celka mimo ze nie chlodzi
proca to i tak podnosi temp radiatora (wynkiajaca ze sprawnosci ogniwa
50% a reszta zostaje zamieniena na energie cieplna) i tym samym zwieksza
sie temp w obudowie wiec czy warto kupowac uklad 40x40 jesli nie obnizy
on temp proca bardziej niz uklad 30x30 chociaz pobiera duzo wieksza moc
z zasilacza niz plytka 30x30 a w dodatku wystajaca powierzchnia po za
jadra celka moze przyspieszyc kondensacje pary wodnej.
Jeszcze jedno pytanko czy zasilacz 230W wystarczyl by do bezpiecznej i
poprawnej pracy kompa z peltierem 40x40???

Pozdrawiam
za wszystkie listy z gory dzieki i prosze o odpowiedzi na priv