Re: Yamaha 724 (bodajze) kontra Sound Blaster 128.

Autor: Andrzej Popowski <popej_at_priv1.onet.pl>
Data: Fri 08 Oct 1999 - 15:31:13 MET DST

Thu, 07 Oct 1999 16:10:46 GMT, "H-Lucas" <hlucas@polbox.com> piszesz:

> Chodzi mi o te dwie karty muzyczne. W sklepie pytamsie ile bedzie
>kosztowac wymiana SB 16 Vibra na SB 128 Pci. Sprzedawca, moj znajomy
>zreszta, dopwiada mi, zebym nie wymienial lepszego na gorsze (dokladnie).
>Otoz nie wyjasnil mi jakie, ale powiedzia lze sa pewne problemy, glownie w
>Dosie ze 128. Polecil mi natomiast te Yamache, ktora, wedlug niegio, posiada
>bardzo dobra synteze Wavetable (lepsza od SB 128 Pci), a w dosie radzi sobie
>za pomoca jakiegos "SB linka" (czyczegos takiego).

SB 128 PCI to drobna modyfikacja SB 64 PCI a ten to po prostu Ensoniq
AudioPCI, ktory zostal wykupiony przez Creative. Samego SB 128 nie
mialem w reku, ale korzystalem z AudioPCI a teraz mam Yamahe 724.

Obie karty graja i raczej nie bedziesz mial problemu z driverami.

Yamaha ma o wiele lepsza synteze wavetable, SB 128 PCI cale midi
wykonuje softwarowo, jakosc instrumentow jest znacznie gorsza, ale i
tak gra lepiej niz SB16.

Jakosc nagrywania i poziom szumow bedzie chyba dosc porownywalny,
Yamaha wygrywa glownie dzieki MIDI i kompatybilnosci pod DOSem.

SB link to kabelek miedzy plyta glowna a karta PCI, ktory pozwala
karcie PCI na korzystanie z przerwan i DMA z szyny ISA, czyli
dokladnie tak jak to stosuje klasyczny SoundBlaster. Dzieki temu karta
nie musi robic zadnych sztuczek programowych przy golym DOSie, po
prostu dziala tak jak SB (prawie, bo niektorych funkcji Yamaha nie
obsluguje, np. chyba nie ma nagrywania w DOSie).

Sa rozne karty na chipsecie Yamahy, mozesz wybierac. Ja mam wersje
A-trend z wyjsciem cyfrowym, uzywam orginalnych driverow Yamahy do
WaveForce 192D. SB 128 to wylacznie Creative i pewnie dlatego te karty
sa drozsze.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski