Re: Jaki wybrać monitor

Autor: Mirek Ptak <kolczan_at_herberts.atomnet.pl>
Data: Fri 08 Oct 1999 - 08:56:47 MET DST

TPSA wrote:

> Chory jestes. sprzedawalem te monitory. niesamowite badziewie. co z tego z
> ma kineskop neca jak ma zajebiscie kiepska elektonike. obraz rozmywa sie i
> wogole nie jest to monitor na ktory warto zwracac uwage.

W zasadzie się zgadzam, jeśli mówisz o szybkim zakupie - można trafić
na paskudne egzemplaze. Jeżeli jednak poprzebierasz trochę, zapuścisz
na kilku egzemplarzach Nokia Monito Test, lub jakiś odpowiednik, to
możesz
wybrać dobry monitor. Różnice pomiędzy tymi monitorami są bardzo duże,
czego się można spodziewać po tak mało znanej firmie (w Polsce).
Ja miałem trochę czasu i wybrałem sobie monitorek za 770 PLN, który
porównywałem z kilkoma samsungami, daewoo, CTX i phillips w podobnych
i wyższych cenach. Ponieważ miałem tylko 5 sztuk KFC do przebierania to
ciągle jest coś co mogło by być lepsze - zbieżność kolorów w dolnym
prawym rogu (czerwony ok 0,5mm w dół od reszty) i moira widoczna na
przykład w czasie zamykania windy. Za to mam niesamowitą ostrość,
nasycenie kolorów, dobrą geometrię, niezłe OSD, bezproblemowe działanie
w 1024 / 768 i 1200 / 1024 (tutaj już brakuje trochę w częstotliwości
odchylania - 60Hz, choć można podciągnąć to trochę w górę, ale raczej
nie
do 75HZ :( ).
Krótko - jest znacznie lepszy od całej masy 15" monitorów w przedziale
cenowym do ok. 1000PLN włączając w to Futurę CTX - też sprawdzałem
(choć tu pewnie też można wybrać dobre sztuki).

> danielq@iname.com

Pozdrawiam - Mirek

Mirek Ptak - Kolczan
kolczan@herberts.atomnet.pl