Re: Wentylator ma dmuchać czy zasysać ?

Autor: Miroo P., <miroo_at_i.am.gov>
Data: Thu 07 Oct 1999 - 22:14:30 MET DST

Niejaki Tomek Floyds (floyds@klienci.pkobp.pl) twierdzi:
> Kupiłem sobie duży wentylator do komputera, żeby chłodził całe bebechy.
> Zamontuję go pod zasilaczem (jest specjalne miejsce - ATX). Tylko nie mam
> pojęcia jak go ustawić. Czy ma wdmuchiwać powietrze do środka, czy zasysać z
> komputera ciepło z komputera?

Ja mam w obudowie dwa miejsca na dodatkowe wentylatory:
z tylu pod zasilaczem i z przodu na dole. Okazalo sie,
ze gdy wsadze wentylator z tylu tak, zeby dmuchal na
proca (mniej wiecej.., troche obok) to dziala gorzej
niz jak byl z przodu. Dlaczego? Bo wciagal spowrotem
cieple powietrze wydmuchane przez went na zasilaczu.
Radze: zainstalowac wiatrak _dmuchajacy_ do srodka z przodu
i w razie potrzeby _wysysajacy_ powietrze z tylu.

Pozdrawiam .......................... Miroo

--
 //|/||  .             "The Winner Takes It All"