Odp: Problem z asmaxem

Autor: Piotr Mienkowski <pmienk_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 06 Oct 1999 - 10:41:19 MET DST

Użytkownik <zbych@s1.ppcor.org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:37EF6098.26DBFC5@s1.ppcor.org.pl...
> Mam chwilowo taki modem : Asmax PCI 56....
> w diagnostyce -> wiecej informacji modem
> odpowiada, ale w momencie wybierania numeru
> mam komunikat : brak sygnalu wybierania -
> sprawdz polaczenie kablowe z modemem.
> Modem tylko raz cicho "pyknie" i cisza.

Nie wiem czym jest to spowodowane, ale mam dokładnie taki sam problem, z tym
że u mnie objawy są nieco łagodniejsze. Komunikat i zachowanie jak powyżej
obserwuję tylko przy pierwszej próbie nawiązania połączenia. Po tym jak
komunikat ten zostnie wyświetlony próbuję drugi raz (bez jakiegokolwiek
poprawiania kabli czy coś w tym stylu) i z reguły wszystko jest OK. Czasami
na szczęście rzadko bywa, że po tej pierwszej nieudanej próbie połączenia
modem się zawiesza (brak jakiejkolwiek komunikacji przez port COM, modem
jest głuchy jak pień) i muszę wyłączyć komputer.
Mam jeszcze inny problem: Jak do tej pory nie udało się mi nawiązać
jakiegokolwiek połączenia głosowego. Korzystam z firmowego oprogramowania
BitWare (dołączonego do modemu) a w nim z aplikacji BitPhone, ale po
wybraniu numeru modem "podnosi słuchawkę" tylko na chwilę po czym kończy
połączenie. Objawy w zasadzie są podobne do tych w przypadku nawiązywania
połączenia przy transferze danych, z tym że brak tu jest jakiegokolwiek
komunikatu o błędzie.
Jeżeli chodzi o spekulacje na temat przyczyny problemów to powiedziałbym że
modem nie potrafi prawidłowo odczytać sygnału "dial" jaki pojawia się po
podniesieniu słuchawki. Sądząc w związku z tym że jest uszkodzona linia
rozłącza się. Nie wiem jak to naprawić, ale wygląda na to że jedynym
sposobem będzie oddanie modemu do reklamacji? To parę ładnych tygodni bez
internetu!
Pozdrawiam
Piotrek