Re: Pytanie z informatyki - pomocy !!!

Autor: Benji <benji_at_arkaos.net>
Data: Mon 04 Oct 1999 - 14:17:17 MET DST

"Łukasz Konewka" wrote:

> R -- 8 bitów
> G -- jw.
> B -- jw.
>
> ...czyli 24 bity, czyli 3 bajty. Po co mi czwarty bajt? Żeby wspierać
> finansowo fabryki wyrobów krzemowych?

1) optymalizacja dostepu do pojedynczego pixel'a.
2) alpha channel,
3) stencil buffer.

wystarczy powodow?
Tryb 24-bit jest po prostu nieoptymalny. Mozna nie kupowac jak sie czegos
nie chce finansowo wspierac. :-)

>A może 10 bitów na piksel na
> składową? Tylko po co? I tak monitor z ledwością może przetworzyć 7
> bitów (około 100 różnych jasności).

Nie, tryby 32bit maja w dalszym ciagu 8bit na skladowa. BTW. Oko ludzkie nie
potrafi rozroznic wielu kolorow w trybie truecolor. Bardzo dobrze jednak
potrafi rozroznic odcienie samej zieleni (1 skladowej o 256 wartosci).
Dlatego niektore specjalizowane uklady wymagaja wiecej niz 8 bitow na
skladowa. Ale nie slyszalem jeszcze o takich popularnych kartach do PC.

benji