Re: Jak zmusic monitor do wiekszego odswierzania obrazu ???

Autor: Michal R. Hoffmann <misiek_at_knm.org.pl>
Data: Fri 01 Oct 1999 - 14:46:31 MET DST

Bolek wrote:
> Jak w temacie
> Monitor moze nie najnowszy ale wciaz niezly : SONY Multiscan 17 SE2T
> odsw. poziome 30-85 kHz
> odsw. pionowe 48-150 Hz
> Karta tez stara ale jara : Matrox Millennium 2 AGP 8Mb Ramdac 250 MHz
> Na monitorze uzyskac moge maksymalnie odswierzanie 85 Hz obojetnie w
> jakiej rozdzielczosci no poza 1200 tam tylko 75 ale tu to akurat wina
> monitora wiecej nie potrafi. Natomiast w nizszych rozdzielczosciach
> a wiec w 600 w 800 i 1024 powinien miec znacznie wieksze odswierzanie.
> [...]
sorki, że tak późno, ale dopiero teraz mam czas.

Do MM II masz taki program jak Matrox Display Properties. Jest ze
starownikami. Im nowsza wersja, tym lepiej. Wchodzisz na zakładkę Monitor,
wybierasz Matrox monitor. Tam masz listę dostępnych monitorów. Jeżeli
Twojego tam nie ma, to wybierasz jakikolwiek podobny, ew. jeden ze
standardowych. Uaktywnia ci się przycisk Properties. Klikasz go. Wtedy
masz wylistowane dostępne rozdzielczości. I teraz uwaga; to jest cholernie
nieintuicyjne:
dla każdej rozdzielczości, dla której chcesz wpisać własne ustawienia:
a) zaznaczasz (w drzewku) rozdzielczość
b) klikasz przycisk Test
c) potwierdzasz
d) pyta cię, czy chcesz edytować ustawienia. Potwierdzasz.
e) pokazuje się okienko z ustawieniami. Klikasz Details
f) masz teraz możliwość poszaleć. Ustaw przybliżoną do maksymalnej dla
danej rozdzielczości częstotliwość Vertical. Następnie
zwiększaj/zmniejszaj do uzyskania tegop co chcesz. Musisz
poeksperymentować.
g) i tak dla każdej z rozdzielczości
h) potwierdzasz, zapisujesz ustawienia pod swoją nazwą. Teraz będą w
drzewku pod User Defined.

pozdrawiam,

--
misiek
***  IRC: nbrasil  ICQ UIN: 3620591         | Michal R. Hoffmann ***