Re: Klopot z BIOSem

Autor: Mariusz <mariusz_at_cz.onet.pl>
Data: Fri 01 Oct 1999 - 14:27:41 MET DST

Cześć !
Mariusz napisał(a) w wiadomości: <37F45E78.13D6B43F@elka.pw.edu.pl>...

>Po wyjeciu z płyty układu scalonego BIOS nie może się skasować (jest to
>pamięć flash, kasowana i programowana elektrycznie). Bateryjka na płycie

Jesteś w błędzie. Bios mógł się skasować na skutek wyładowania
elektrostatycznego, bez uszkodzenia kostki. A dokładnie, wystarczyło, że
została na skutek wyładowania zmieniona zawartość przynajmniej jednej
komórki. Aby to sprawdzić, trzeba skasować kostkę. Jak się da, to jest
sprawna. Przedtem oczywiście można jej zawartość zgrać do pliku, na wszelki
wypadek.
Polecałbym najpierw skasować zawartość c-mos-u, poprzez wyjęcie/wsadzenie
zworki (opis w instrukcji). Przy wymianie bios-ów mogło dojść do uszkodzenia
tych danych, trzeba spróbować je zresetować....
Pozdrawiam
mariusz@cz.onet.pl
ilubliniec@zus.czest.pl
tel.:0602764279
Zarejestrowany uzytkownik Linux-a :133474
Registered Linux User #133474