ATI & TV

Autor: Jarosław Kopiel <jarekk_at_ci.comarch.pl>
Data: Fri 01 Oct 1999 - 14:27:12 MET DST

Mam następujący problem z kartą ATI XPERT&Play 4MB AGP.

Po uruchomieniu systemu Windows 98 PL wspomniana karta nie wyświetla obrazu
na telewizorze. Nie pomagają żadne ustawienia rozdzielczośći i kolorów.
Wyjście na telewizor chciałem wykorzystać głównie do oglądania filmów DVD.
Ciekawostką jest fakt, że po odpaleniu komputera z dyskietki w czystym DOSie
nie ma żadnych konfliktów. Obraz, jest prawda nieco zmniejszony, ale
występuje zarówno na monitorze jak i telewizorze . (Test na grze LionKing -
OK ).

W momencie startu Windows 98 początkowo obraz pojawia się i na monitorze i
na telewizorze, jednak w chwili przełączenia się monitora w tryb graficzny
(zielono-nibieski pulpit ekranu) komunikacja karta-telewizor znika
całkowicie.

Przeglądając oprogramowanie karty zauważyłem, że w ustawieniach karty
(Display) opcja telewizor jest wyłączona, jednak nie udało mi się jej
uaktywnić. Niedawno przeinstalowywałem system i sytuacja jest podobna TV -
Off.

Teraz kilka słów o moim sprzęcie:

Płyta GigaByta ze slotem AGP na kartę taktowana 66/100. (66)
Procesor Celeron 300
Pamięć 64 MB DIMM
Dysk 2,5 GB
Akcelerator Diamond Monster 3D 8 Mb ( sterowniki z CD - V2 )
Karta muzyczna AVE 64 Sound Blaster ( sterownik z Win 98 )
Karta modemu na ISA standard na sterowniku Win 98.
WIndows 98 wersja polska.

Oprogramowanie karty grafiki: ATI XPERT@PLAY 98 English
                                                       Wersja Softu ATI 524

Dekoder programowy ATI DVD PLAYER 3.1

Na koniec o telewizorze: PHILIPS 25'' 100 Mhz
( Tak na marginesie to nie chodzi i na zwykłym )

Mój e-mail:
jarekk@ci.comarch.pl

Z góry dziękuję za pomoc.