Re: 2x HDD IDE + CD-ROM, jak polaczyc ?

Autor: Krzysztof Grad (annam_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 22:44:42 MET DST

Użytkownik The EaGle <theeagle_at_friko2.onet.pl> w wiadomości do grup > Jest
jeszcze jedno rozwiazanie :
> 3. Dysk UDMA na master drugi HDD jako slave i na drugim kanale CD-ROM.
> Kazdy z komponentów może pracować zarówno w UDMA jak i PIO3 na jednym
kablu.
> Wydajnosc jednak gwałtownie spadnie jak dysk slave zacznie odczytywać coś
> pamieci wtedy pierwszy dostosuje sie do drugiego.
>
> Jednak najlepszy bedzie punkt 2. Doprowadzi to do duzego wzrostu
wydajnosci
> nowego dysku (systemowego jak sie domyslam) co spowoduje duzy wzrost
> wydajnosci systemu. Stary dysk PIO-3 ma i tak transfer w okolicach 3-4MB/s
> [...]

Ostatnio troszkę poeksperymentowałem z ustawieniami urządzeń i zaważyłem
dwie ciekaw rzeczy:

1. Niezależnie od tego jak połączyłem te trzy urządzenia ich prędkość
praktycznie się nie zmieniała.

2. Napęd CD drastycznie zwalnia dysk twardy przyłączony do tego samego kabla
podczas rozpędzania/hamowania płyty. Zauważyłem to całkiem przypadkiem,
kiedy zapuściłem HD tacha.

Wniosek: Najoptymalniejsze będzie jednak pozostawienie dysku systemowego
samego na kanale primary. Jeżeli (tak jest w moim przypadku) z drugiego
dysku korzysta się sporadycznie, to nie ma to wpływu na działanie CD UDMA,
natomiast każdy CD może wpłynąć ujemnie na twardziela.

To tyle mądrowania na razie :)

Pozdrawiam

--
Krzysztof Grad      http://www.strefa.com/kmg
kmg_at_strefa.com UiN:4720636   Czestochowa