Odp: 2x HDD IDE + CD-ROM, jak polaczyc ?

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 08:06:24 MET DST

Użytkownik Krzysztof Grad <annam_at_ulgo.koti.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7sjcjp$4mb$3_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
> Użytkownik jacek <jacjac_at_polbox.cpm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:37ebde33_at_news.vogel.pl...
>

> A co powiecie na takie opcje:
>
> 1*. Dysk UDMA oraz CD-ROM UDMA na pierwszym kanale, na drugim dysk PIO-3
>
> 2. Dysk UDMA na pierwszym kanala, CD-ROM UDMA oraz dyski PIO-3 na drugim.
>
> (*) w ten sposób mam skonfigurowany komp. Czy warto zmienic na drugi
> wariant?
Jest jeszcze jedno rozwiazanie :
3. Dysk UDMA na master drugi HDD jako slave i na drugim kanale CD-ROM.
Kazdy z komponentów może pracować zarówno w UDMA jak i PIO3 na jednym kablu.
Wydajnosc jednak gwałtownie spadnie jak dysk slave zacznie odczytywać coś z
pamieci wtedy pierwszy dostosuje sie do drugiego.

Jednak najlepszy bedzie punkt 2. Doprowadzi to do duzego wzrostu wydajnosci
nowego dysku (systemowego jak sie domyslam) co spowoduje duzy wzrost
wydajnosci systemu. Stary dysk PIO-3 ma i tak transfer w okolicach 3-4MB/s
co w CD-ROMie jest baaardzo zadkie. Typowy tranfer CD x32 to x16 = 2400kB/s.
Napisz wiecej o sprzecie to jeszcze moze sie cos zmieni.

--
Pozdrawiam.