Re: Abit BE6 - dysk UDMA66 a linux - kto rozwiazal

Autor: isz_at_irc.pl
Data: Thu 30 Sep 1999 - 17:26:30 MET DST

In pl.comp.os.linux Michal Tarasiejski <trans_at_szczecin.mtl.pl> wrote:
: Witajcie,
: mam w/w plyte (zreszta jestem b. zadowolony), ale nie wiem jak sobie
: poradezic aby zainstalowac linuxa na dysku 66. Poniewaz po podlaczeniu
: do tego kontrolerka na plycie (U66) dysk jest jakby widziany jako
: SCSI, nie wiem jak zainstalowac sobie RH6.0. Pewnie na czas instalacji
: podpiac pod zwykle IDE, a potem z powrotem. Tylko, ze po przepieciu
: Linux nie chce chodzic :-( (startuje, a potem kernel panic). Ma ktos
: moze rade, albo zwalczyl taki problem?

Jeśli płyta Abit BE6 ma kontroler HPT366, to już wcześniej tu na grupie p.c.o.l
pisałem, że kernel 2.3.18 ma obsługę tego kontrolera - jednak na razie nie
da się bootować systemu z dysku podpiętego do kontrolera HPT366 - przynajmniej
tak piszą w dokumentacji, sam nie sprawdzałem.
Na razie możesz zostać przy połączeniu dysku do IDE DMA-33 i poczekać na
nowszą wersję drivera albo bootowac linuxa z dyskietki używając kernela
2.3.18 lub wyżej albo kupić sobie dysk+kontroler SCSI i zainstalować
tam linuxa. Ja wybrałem wariant trzeci :) Choć podobno do kernela 2.4.0 już
niedaleko a tam jak sądzę driver będzie już działać należycie.

isz

--
 ------------- Ireneusz Szuca * IS141-RIPE * PGP welcome ----------------