Re: Katowice - UWAGA !!

Autor: holyboy (holyboy_at_thewatercooler.com)
Data: Thu 30 Sep 1999 - 13:41:38 MET DST

Użytkownik Maly <Rafal_at_ipis.zabrze.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:37F2FD22.87B2543F_at_ipis.zabrze.pl...
> Witam
>
> Rzeczywiscie te rzeczy moga ludzi zalamac, ale powiem wam szczerze ze to
> jest tylko i wylacznie wina nas konsumentow, ktorzy o prawie i zasadach
> handlowych i uslug malo wiedza. W poprzednim systemie oplata za niwiedze
> i glupote byla znikoma teraz jest inaczej nie wiesz to plac.
>
> Moze jest wsrod nas jakis prawnik moze byc amator, ktory przedstawi nam
> kruczki z ktorych korzystaja firmy.

ostatni numer crn polska mowi wiele na ten temat. jako ze to pismo jest
przeznaczone dla spzredawcow (nie dla kupujacych), artykul mowi czego nie
wolno zrobic firmie, jezeli nie chce sie spotkac np. w sadzie. okazuje sie
na przyklad, ze dostawa sprzetu do serwisu jest _zawsze_ na koszt
sprzedawcy. sklep czy firma ktora chce za to doliczyc, lamie prawo.

interesujacym slowe (malo znanym :-) jest tzw. rekojmia. to magiczne slowo
daje nam potezna bron na nieuczciwe sklepy :-)))))

taki cytacik z crn:
' jezeli ni euplynal rok od dnia sprzedazy, klient ma prawo zdecydowac, czy
chce koprzystac z zasda rekojmi czy gwarancji. dlatego np. kiedy rzecz ma
wade, a na karcie gwarancyjnej jest zastrzezenie, ze nie zwraca sie
pieniedzy, to tak jest tylko do momentu, gdy klient na to powie: ale ja chce
to zalatwic w ramach rekojmi, ktorej zasady pozwalaja mi na zazadanie zwrotu
pieniedzy'

co prawda, jezeli ktos przyjdzie z zepsutym dyskiem do sklepu, sprzedawca
_ma najpierw prawo_ do 2 tygodni czasu na usuniecie wady (naprawy, wymiany
na nowy). dopiero w przypadku niedotrzymania terminu, albo gdy dysk byl juz
chociaz raz w naprawie gwarancyjnej, mozna sie uprzec na rekojmie, wtedy
_musza_ nam pieniadze oddac.

spzredawca za to _nie ma obowiazku_ przyjac z powrtotem towaru, ktory nie
jest wadliwy

a to cytat z federacji konsumentow:
'Jezeli reklamowany towar ma duze rozmiary, ciezar powyzej 10 kg lub jest na
stale zainstalowany, nie masz obowiazku dostarczania go do miejsca skladania
reklamacji. W uzgodnionym z Toba terminie, nie dluzszym jednak niz 7 dni,
sprzedawca lub zaklad serwisowy dokonuje ogledzin lub odbioru towaru u
Ciebie w domu. '

www.federacja-konsumentow.org.pl
www.uokik.gov.pl (Urzad Ochrony Konkurencji I Konsumentow)

nie dajcie sie robic w ch.