Re: Celeron 366 vs. AMD K6 450 3D !

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 18:36:21 MET DST

Hi,

On Tue, 28 Sep 1999 22:44:09 GMT, vertex <vertex_at_box43.gnet.pl> wrote:

>Nie. Zakladam ze komus zalezy na wydajnosci jednostki zmiennoprzecinkowej.
>Do jakichkolwiek zastosowan.

Do edycji tekstu, słuchania MP3, czytania grup/poczty/WWW, tworzenia
bazy danych czy małych arkuszy, obsługi faksu, rysowania grafiki 2D też?

IMHO koprocesor, mimo wzrostu jego znaczenia w porównaniu z czasami
386 czy nawet 486, dalej jest elementem niezbyt często wykorzystywanym,
a w większości przypadków wystarczy jego obecność, a wydajność jest
nieistotna. Nawet spory arkusz Excela przelicza się zazwyczaj w ułamek
sekundy, niezależnie od tego, czy procesorem jest Intel czy AMD -- w sumie
więcej zależy od szybkiej karty grafiki.

>Niekoniecznie musi byc krecony , zgadza sie:) Ale to swiadczy rowniez o
>jakosci produktu , nie sadzisz ?

AMD też można podkręcać -- w mniejszym stopniu, ale zawsze. To nie
K5, którego nie dało się dźwignąć. Mój stary K6-166 chodził na
standardowym napięciu na 210 MHz, a po lekkim dźwignięciu na 225 MHz.
Mój obecny K6-2 300 bez problemu działa na 350 MHz (niestety przy
2.4 V, ale są egzemplarze, które chodzą na 350 przy 2.2 V i 400 przy
2.4 V).

>Wiesz co sie dzieje jak zepsuje sie cooler na procku ? To sie zdaza i
>procki intela zwykle chodza nadal , dopiero po jakims czasie powoduja
>zwisy systemu. A wiesz co w takiej sytuacji dzieje sie z AMD ? Ale masz

Wiem, co się dzieje -- wentylator już ze trzy razy siadał. I komputer
w zasadzie po kilku minutach się resetował i zawieszał, nie dopuszczając
do jakichkolwiek przekłamań w obliczeniach czy na dysku. Wolę mieć
procesor natychmiast zawieszony, niż pracujący na granicy normy termicznej
i przekłamujący pojedyncze bity.

>racje ze troche zbyt pochopnie ustawilem sobie zalozenia.

Cieszę się, że to widzisz :)

--
Pozdrowienia,