Re: kilka pytań o nagrywaniu

Autor: Wojtek (rzutnik_at_priv6.onet.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 13:25:12 MET DST

>Kupiłem ostanio nagrywarkę HP 7500. Mam kilka pytań.
>Jest taki program który kopiuje image z płyty CD do pliku? Z kąd można go
>sciągnąć.
Chyba większość posiada tą opcję (np. WinOnCD, Nero, EasyCD Creator)

>Czym różnie się format JOLIET od ISO9660 są jakieś inne? Co to jest CD EXTRA
>i mode CD-ROM/XA?
Format ISO9660 obsługuje nazwy składające się z 8 znaków + 3 znaki
rozszerzenia. Format Joliet obsługuje nazwy do 64 znaków, Romeo do 256
znaków. CD-Extra - format zawierający równocześnie utwory muzyczne
oraz dane komputerowe.

>Słyszałem o takim programie który może nagrać trochę więcej niż 650mb na
>normalnej płycie, z kąd można go sciągnąc?
Do tego najlepszy jest chyba Nero (www.ahead.de), ale nagrywarka musi
potrafić obsługiwać tzw. overburning czyli nagrywanie więcej niż
przewiduje płytka.

>Można przegrać pełną płytę? Wydaje mi się że oprócz danych na płycie muszą
>zostać zapisane informację o plikach i zajmuje to trochę miejsca.
Jeśli już jest to na płycie to da się przegrać (skopiować płytę).
Opcję kopiowania płyt obsługuje każdy program do nagrywania z tym, że
niektóre potrafią ominąć pewne sposoby zabezpieczeń przed kopiowaniem
(np. Nero, DiskJuggler)

>Co można podłączyć do gniazda digital audio albo digital out (nie pamiętam
>dokładnie) z tyłu cd-romu albo nagrywarki?
Cyfrowe wejście na karcie dźwiękowej. Takie gniazdo posiada np.
SoundBlaster Live w wersji Full.

>Niektóre pytania mogą być trochę lamerskie, ale nagrywarkę mam dopiero od
>niedawna. Za wszelkie odpowiedzi będę dzwięczny.
Po to są listy dyskusyjne aby sobie pomagać.

>ps: Możecie podać adresy albo wysłać mi na rinaldob_at_otelo-online.de (do
>1.5mb) oprogramowanie dla nagrywarek (EasyCDCreator już mam).
Poniżej masz adresy gdzie są różne programy do nagrywania (oczywiście
od "życzliwych" internautów)
http://crcpl.tsx.org/
mirror w Polsce
http://195.116.2.4/~cdrsoft/cdcopy.htm