Re: Rodzaj procesorow do plyty dwuprocesorowej

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 12:49:40 MET DST

Tue, 28 Sep 1999 20:39:54 GMT, popej_at_friko.onet.pl (Andrzej Popowski)
piszesz:

>Mon, 27 Sep 1999 14:10:39 -0400, "Xylodius" <xylodius_at_prodigy.net>
>piszesz:

>Mozna jeden

Chyba przeoczylem istotna czesc pytania :-)

Mozna wstawiac procesory o roznych zegarach, oczywiscie czestotliwosc
szyny bedzie taka sama, oba powinny poprawnie pracowac z ta
czestotliwoscia. Drugi problem to napiecie zasilana, ktore moze byc
rozne dla roznych procesorow a nie wiadomo jak na to reaguje plyta.
Moja (ASUS p2b-d) dosc dziwnie sie zachowuje w takiej sytuacji.

Intel oficjalnie stwierdza, ze w zaden sposob nie ograniczal
wspolpracy procesorow o roznych czestotliwosciach czy rozmiarach
cache, jednak nie prowadzi listy bledow dla takich ukladow.

System operacyjny bedzie sobie roznie radzil w takiej sytuacji. OS
zaklada ze oba procesory sa identyczne (przeciez SMP :-) i np. moga mu
sie pomieszac opoznienia generowane w postaci petli procesora. Rowniez
sam podzial zadan moze przebiegac nieoptymalnie, w sytuacji gdy OS
stara sie oszacowac moment w ktorym proces zuzyl zawartosc chache i
mozna go bez strat przerzucic na inny procesor.

W Twoim przypadku uwazam ze P2 400 + 450 powinny dzialac bez problemu.
Jest dodatkowo duza szansa, ze 450 bedzie sie zglaszal jako 1. CPU i w
dla systemow jednoprocesorowych BIOS zawsze wylaczy wolniejszy
procesor.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski