czy zmienic Abit BH6 na Microstar 6163???

Autor: zaroovka (cyber_at_friko.sos.com.pl)
Data: Tue 28 Sep 1999 - 16:00:41 MET DST

No cześć...

Mam w tej chwili Abit BH6 i C400 postawionego na 500 (6*83).
Jednakże jest to dla mnie nieszczęśliwa konfiguracja, bo PCI idzie na 41,5,
a to implikuje problemy na kotrolerze SCSI (też PCI). Poza tym czasem system
się nie wczyta (komp zwiesza się przy wczytywaniu Win98). No i dość często
nie chce odpalić się MMSYSTEM32 (sterowanie dzwiękami - efektem jest brak
głośniczka w sys-tray). W takiej sytuacji muszę restartować kompa i czasem
taką operację trzeba powtórzyć, aby system wreszcie ruszył.
Potem już jest stabilnie. Wiem, że mój procek daje sobie rade na 95 MHz, ale
mój Abit to v.1.0 A na 100 MHz, komp już nie rusza.

Dlatego pomyślałem sobie, żeby zmienić płytę na taką, która ma dzielnik
częstotliwości na PCI ustawiany manualnie. Podoba mi się BP6, ale nie chce
rezygnować ze Slot 1, bo przy takim spadku cen wkrótce (koło pół roku) kupię
PIII.

Mogę kupić Abit BH6 v.1.1, ale zademonstrowano mi MicroStar 6163. Przy niej
Abit BH6, to dla mnie ogródek szkolny, a nie płytka do overclockingu.
MicroStar ma mnóstwo róznych częstotliwości (choć nie ma dzielenie PCI, ale
ma FSB na 90 i 95 - więc mój procek pójdzie, a od 90 na tej płycie jest PCI
/3)
Ma też 3 czujniki temperatury (w tym jeden na kabelku do swobodnego
umieszczenia gdzieś tam)
No i polecający mi tę płytkę overclocker bardzo zachwala stabilność. Sam
posiadał Abit BH6 i mówi, że przy niej MicroStar to kamień, głaz - taka
stabilna.
Hmmm, co zrobić???

Zmienić na BH6 v.1.1, może na BX6 2.0, albo na rzeczonego MicroStar'a. A
może jeszcze coś innego (koniecznie ze Slot 1 i BX)

ps. reszta systemu to zgodność z PC100 - 100% pewności) no, może poza
Windows 98 PL heheheh :-))