Re: programowanie EPROMów

Autor: Jerzy Dukaj (george_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Sun 26 Sep 1999 - 23:59:41 MET DST

Da sie, ale to zalezy jakiego typu masz programator, czy obsluguje dana k=
osc
pamieci.
Swego czasu biegalem za programatorem, bo potrzebowalem wpisac EPROM'a z
moim programikiem do pracy dyplomowej, i trafilem w koncu do firmy, ktora=

sie zajmuje m. in. kasami fiskalnymi. Tam mi zaprogramowali, nawet za fri=
ko
(!!!).

Ale istnieje inny sposob - bardziej "chalupniczy" : montujesz na tej kost=
ce
bateryke (nie pamietal ile volt - tyle co ma bateryjka na plycie glownej)=

dolutujesz jeden biegun do 1 nozki, drugi do przeciwleglej po przekatnej
(nie pamietam gdzie co, ale mozna wyczaic za pomoca miernika i plyty ;)).=
 .
Bierzesz innego kompa, co ma tego samego typu kostke z BIOSem, uruchamias=
go, wyjmujesz mu BIOSa w czasie pracy (!!!) , wkladasz swoja kosc z
dolaczona bateryjka, programujesz bios w/g swojego pliku, wyjmujesz to cu=
do,
a potem wkladasz bios z tego kompa, i programujesz go tak jak byl. Teraz
wystarczy wlozyc scalaczka z bateryjka do swojej plyty, odciac mu bateryj=
ke
(ma juz zasilanie z plyty) i powinno teoretycznie chodzic. Nie biore
odpowiedzialnosci za poprawnosc metody, ale chyba bedzie dzialac. :)))

George

Pealoo wrote:

> Wie kto=B6 przypadkiem, czy do kostki BIOSu (kt=F3r=B1 spapra=B3em =BCl=
e wgrywaj=B1c
> nowego BIOSa) mo=BFna za=B3adowa=E6 stary BIOS za pomoc=B1 progrmatora =
EPROM=F3w