AGPx2 nie dziala - ASUS P5A+RIVA128ZX

Autor: jarry (jarry_at_strefa.com)
Data: Sun 26 Sep 1999 - 12:20:27 MET DST

Witam,
Posiadam plyte ASUS P5A i karte RIVA 128ZX, do niedawna mialem RIVA 128
 nie ZX) czyli mialem karte AGPx1 i zmienilem na AGPx2. Ku mojemu zdziwieniu
program np. WCPUid v2.6 pokazuje ze moja szyna AGP dziala w trybie AGPx1.
Zaczalem wertowac dokumentacje i w kilku miejscach doczytalem si e ze plyta
moze dzialac w trybie x2 i karta rowniez.

Plyta ASUS P5A BIOS 1007.A
VGA STB Velocity

Wybrane dane uzyskane za pomoca programu SiSoft Sandra 6.5.10

Nvidia Riva 128ZX

Product Hardware ID VEN_1084, DEV_222A
Revision No. 33
Side Band Adressing Support No
Data Transfer Modes Support 1x, 2x

Acer M1541 Aladin V

Side Band Addressing Support Yes
Data Transfer Modes Support 1x

Wyglada na to ze problem lezy po stronie plyty, co to znaczy ze plyta
wspomaga Side Band ... a karta nie. Czy moze tu jest pies pogrzebany.
Poinstalowalem najnowsze drivery do wszystkiego i moze tu jest problem, moze
ktos z was cos wie od tej strony bo przy ilus tam wersjach to
przeinstalowywanie ich to
bardzo zmudna i niebezpieczna robota.

W chipie nr 2/99 pisza ze P5A wspomaga AGPx2 ale na zdjeciu pokazuja chipset
ALI 1541 A1 a w tekscie ze plyta ma ALI 1542 A1. Moze tu jest cos nie w
porzadku ( choc bardziej wyglada mi to na blad literowy ).

Jesli ktos z was moze mi pomoc lub ma pomysl gdzie zapytac to bardzo dzieki.

jarry