Re: Odp: SB Live i PC-cet koszmarnie spowolniony

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Sat 25 Sep 1999 - 19:02:22 MET DST

> Gdzie to wylaczyc? - Autostart w menu Start->Programy mam pusty.
> Moze je odinstalowc (mysle, ze obejde sie bez nich) - ale czy to cos da?

Najezdzasz myszka na Creative Lancher tak aby sie pokazal (jesli masz
wlaczone autoukrywanie)
i klikasz prawym przyciskiem myszy na trujkaciku System Menu (w lewym górnym
rógu)
i wybierasz Properities. Odnzaczasz Load ad startup i juz CL Lancher nie
bedzie sie wgrywal
razem z systemem. A Disk Detektora to wylaczasz z panelu sterowania ikonka
Disk Detector.
Odznaczsz Enable Disk Detektor i juz jest wylaczony (tzn. wogule go nie ma w
pamieci).

> Chodzilo mi nie o zajetosc procesora, ale o zajetosc pamieci, tak by
> zminimalizowac
> swapfile i wymiane z dyskiem podczas pracy innych programow.
> Zmiana z 8Mb na 2Mb SoundFontow nic nie dala.

Jest to wina Live Ware 2.0.
Powoduje on "puchniecie" rejestru do okolo 10MB a co za tym idzie
traci sie te 10MB wolnego ramu.
Jedyna rada to pozostac przy starym Live Ware i nie instalowac 2.0 (ani
2.1).

> Ja nie uzywam UDMA. A trzask jest tylko podczas wyciszania volume na
Masterze
> (poprzez Mute lub w chwili zjechania suwaka na 0). Czy macie cos takiego?

U mnie nic nie trzeszczy.

> Nie chodzi mi o znieksztalcenia, ale o wzglednie niski poziom sygnalu w
> porownaniu do innych zrodel dzwieku jak i innych kart, z ktorymi kiedys
mialem
> do czynienia.

SB Live nie posiada wbudowanego wzmacniacza przez co sygnal na wyjsciach nie
jest glosny (jest to line-out a nie speaker-out).
Tak jak pisal Twój przedmóca najlepszy dzwiek jest przy ustawieniu glosnosci
w Live
na okolo 70-80%.

A co do przesadnych revberacji w niektórych grach (Starcreaft) to mozna to
sobie
zmniejszyc w Enviromental Audio.

--
Pozdrawia