Re: Generic

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Fri 24 Sep 1999 - 03:21:17 MET DST

Cześć,

Janusz <jgo_at_pem8.wiml.waw.pl> wrote in article
<7sd6ph$emc$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
> Czy ktoś może mi powiedzieć, czym różnią się driery generic od "zwykłych
> sterowników"?

Akurat odwrotnie - sterowniki generic to są zwykłe albo uniwersalne, te
drugie są dedykowane. Różnica jest w tym, że na zwykłych teoretycznie
pójdzie standardowy sprzęt od dowolnego producenta, ale nie będzie można
skorzystać z różnych dodatkowych funkcji. Gdy dane urządzenie jest bardzo
niestandardowe, nie ruszy ze sterownikiem uniwersalnym. Sterownik dedykowany
będzie w stanie użyć eszystkie funkcje danego urządzenia, ale jego
współpraca z innym urządzeniem będzie w najlepszym wypadku kiepska albo w
ogóle niemożliwa. Przykład - na każdej drukarce możesz wydrukować używając
sterownika generic-text only, ale jak chcesz cokolwiek więcej musisz użyć
sterownika dedykowanego (osobna sprawa to emulacja, ale to już wykracza poza
temat).

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_globe.net.nz)