Odp: Czy komuś to poszło ?! (G400-Dual + Asus-P2B

Autor: Darek Ch. (dariuszchadrys_at_bigfoot.com)
Data: Thu 23 Sep 1999 - 12:05:44 MET DST

Odpowiadam między zdaniami

Użytkownik Kris <kris_at_hardware.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:n7mG3.22439$n4.361451_at_news.tpnet.pl...
Cześć,

> Instaluję na czystym HDD Win'95 (płyta ASUS P2B, z najnowszym Biosem
1010),
> potem patcha do chipsetu BX,

OK. Które Win95? Sprawdź w Control Pannel -> System (masz literkę B przy
950)? Nie dawaj starszej wersji od OSR2
Oczywiście, że OSR2

Włącz w Bios USB i wrzuć usbsupp.exe.
Włączone ale gdzie znaleźć usbsupp.exe ?

> i drivery do G400 (przerwanie 11),

Czy karta wtedy dobrze działa? Jakie to drivery? Najnowsze z Internetu
(5.25)? Jak masz poprzednie wyinstaluj je.
Tak, te najnowsze ! Również nowy bios !

> dalej jest dobrze, potem Live Ware 2.0 i zaczynają się problemy.

Jakich zasobów używa emulacja SB16? Sprawdź w sterownikach ...
Sprawdzę - nie mam tego kompa pod ręką.

> Po restarcie kompa, przy wchodzeniu do Windy pojawia się czarny ekran z
> komunikatem: "Aby kontynuować naciśnij dowolny klawisz, po naciśnięciu
> którego następuje power down. Kolejny start, winda się ładuje, ale pojawia
> się okno "Ekran" z komunikatem "problem tkwi w ustawieniach wyświetlania.

Wygląda na :
1. Konflikt przerwań?
2. Nieprawidłowe zainstalowanie się sterownika?
3. Nieprawidłowe ustawienia Bios?

> robię "Zastosuj" , pyta o restart, jest restart i jest wszystko dobrze !!!

E tam dobrze. Wywał pewnie jakiś sterownik ...
Wygląda na to że nie.

> konflikt stoi: "Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller"

Z czym konflikt? Z jakim urządzeniem?
z kartą Matrox G400 Dual Head - English

> Jeszcze jedna dziwna rzecz. Jeśli wsadzę SBLive do pierwszego slotu PCI
> (tego obok AGP) - to już przy bootowaniu kompa urządzenia Display Device i
> Multimedia Device mają to samo przerwanie "11" ?. Po włożeniu SB do
drugiego
> slotu pojawia się przy nim już przerwanie "10" W biosie wszystko mam
> wszystko na AUTO.

Co w tym dziwnego jak masz AUTO. Przyporządkuje przerwania do kolejnych
slotów ...
Dziwne jest to, że Display Device to właśnie G400 AGP
a Multimedia Device to SBLive, więc dlaczego na różnych slotach (AGP i PCI)
mają przydzielone ten sam IRQ ?

> Pomóżcie, bo ja już nie daję rady. Jedni mówią, że to ASUS, inni że Matrox
> itd... ale bez żadnego kontruktywnego pomysłu.

Powolutku. Będzie działać :-)

Mam nadzieję.
Darek

P.S. Wcześniej sprawdzałem Sandrą '99 - wykrywa na płycie AGP x1, ktoś mi
powiedział, że G400 chodzi tylko na AGPx2 lub x4 - ale przecież demko poszło
super (z dzwiękiem), choć nie wiadomo, czy nie była wtedy wykorzystywana
pamięć z G400, a przy AGP Matrox powinien korzystać z RAM'u na płycie ?
 Jak to sprawdzić ?
Na FinalReality wyszło na AGP teście około 75-80 klatek/s przy teksturze 16
MB, natomiast przy 30.3 MB tylko około 2-3 klatek. Czy coś z tego można
wywnioskować?

Darek