Re: Jak bezpiecznie kopiować pliki pod DOSem ...

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Wed 22 Sep 1999 - 07:10:52 MET DST

Olgierd Cybulski napisał(a) w wiadomości:
<37E7C5ED.BFD_at_pkpf.if.uj.edu.pl>...

>Normalnie drugi kanał jest dla CD-romu. Niemniej sytuacja
>nauczyła mnie, że zawsze dyski muszą być na osobnych kanałach.
>Ciekawe tylko dlaczego firmowe dyski podłączone i używane
>zgodnie z instrukcją nie chcą dobrze działać na jednej taśmie.
>Pewnie to wina płyt głównych (klasy VX-Pro, czyli noname).

Powiedziałbym raczej - wina firmowych dysków z _różnych_ firm i braku
porządnych sterowników HDD w Win9x dla tzw. chipsetów Pro. Choć i chipsety
były kiepskie - wyrównało się dopiero na poziomie TX-Pro.

>Słuszna uwaga. Ale serwera nie ma :-)
>A przydałby się, podobnie jak karty sieciowe, kable i cała reszta.
>Tyle, że na uniwersytecie trudno jest myśleć perspektywicznie
>(nie ma na to pieniędzy :-)

Warto powalczyć. Byle karta 10 MHz (dobry no-name Realtek 8029) kosztuje
tylko
kilkadziesiąt złotych, do tego koncentrator za 200-300 zł i trochę skrętki.
Na serwer byle co z dużym dyskiem i dużą ilością pamięci. Skalkuluj,
przedstaw kosztorys. Nie zapomnij oprócz ceny za oprogramowanie serwera,
jeśli wybierzesz Novell Netware (bo Windows NT na byle czym nie pójdzie)
szczegółowo opisać przyszłe oszczędności wynikające chociażby z mniejszej
ilości przestojów wskutek awarii, bardziej elestycznego dostępu do zasobów
itd. Zresztą ty już chyba dobrze wiesz co...

--
Zazwyczaj rzeczy praktyczne są ŁADNE. Rzeczy PIĘKNE bywają niepraktyczne.
   Andrzej Woźniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)