Re: Czym przetestowac FDD?

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Wed 22 Sep 1999 - 12:54:49 MET DST

Shaman (shaman_at_kki.net.pl) wrote:
: Nie szkoda Ci czasu na takie zabawy? - jak FDD zachowuje się dziwnie to
: go wymień - licząc za godzinę wyjdzie Cię taniej nic próba znalezienia
: usterki..

W zasadzie tak - jezeli nie okaze sie, ze wina jest w niezbyt dobrze
ukladajacej sie wspolpracy Linux'a (mount -t msdos, mount -t vfat),
Windowsow 95 i Windowsow 3.1 oraz MS DOS. Gdyby tak bylo, to nie
wykluczalbym zamiast jednej W&GO wymiany - latania tam i wewte do
serwisu ludzi od ktorych kupe nowy FDD :)

: jak wnieskuję z SIGa to i tak będziesz w tym grzebał z ciekawości ;-).
: Ja miałem kiedyś problem Z FDD, który czytał tylko dyski sformatowane
: przez siebie. Jakoś się rozkalibrował - kręciłem czym się dało i nie
: udało mi się do dostroić - bez identycznego FDD i oscyloskopu nie ma
: nawet co podskakiwać (tak myślę). To są zbyt proste urzązdzenia, żeby
: mieć jakieś niskopoziomowe funkcje i selftesty.

Cos tam powinien (on+BIOS) miec. Tyle, ze problem nie lezy w bledach
odczytu, ale w odmowie stwierdzenia ze jest nakarmiony dyskietka:
dyskietka w srodku, a on ze to nieprawda. Nie chce mi sie grzebac
w przerwaniach (gdzies musi byc "sygnalizowanie dyskietki w napedzie"
i to bez seek'u), wolalbym proste cos co napisze mi ze odczyt
z portu takiego i takiego jest taki a taki i wskazuje to na to i tamto.
Moze `pccheck' to zrobi? Wlasnie sciagam.

  Niskopoziomowych funkcji to... to ma w zasadzie tylko niskopoziomowe.
Jezeli kontroler FDD uznamy za czesc FDD. Te bardziej zaawansowane to
juz BIOS. Cos tam sie musi sprawdzac, bo jest ten "floppy seek on boot".

  Tyle, ze nie wiem czy to FDD jest winne, czy tez np. ZIP, ktory lubi
przejmowac obsluge bledow I/O po swojemu (mialem duze problemy z CDROM).
A moze po prostu zasilacz nie wytrzymuje obciazenia? (2HD+CD+FD)

  BTW, przypadkiem mam dodatkowy FDC, tyle ze wylaczony. Wole jednak nie
eksperymentowac nadmiernie. No i ew. przypiecie kabla FDC-FDD na odwrot:
troche watpie czy wtedy w ogole cokolwiek by FDD czytala (a czyta).

THX

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin