Re: Naprawianie dyskietek ZIP 100

Autor: Michal Kawecki (novimpex/cut_this/_at_medianet.pl)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 12:06:38 MET DST

Łukasz Kowalczyk <smithy_at_promail.pl> wrote in message
> Kilka dyskietek ZIP co jakis czas powoduje mi bledy przy zapisie/odczycie.
> Czy jest jakis sposob na naprawienie ich? Przy zwyklych dyskietkach zwykle
> pomagalo formatowanie, ale nie wiem, jak to jest z zipem: czy w ogole
> mozna go sformatowac niskopoziomowo, czy tez zip broni sie przed tym jak
> dysk twardy?

Można je formatować w zwykły sposób.
Rzuć też okiem na programik Trouble in Paradise
http://grc.com/clickdeath.htm. Pokaże Ci on dokładnie, co się dzieje z Twoim
ZIP-em (błędy sprzętowe/software`owe, testuje napęd i dyskietkę) i czy nie
czas na zmianę dyskietki z powodu np. braku ścieżek zapasowych.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki