Re: Pamieci DIMM- codziennie nowe ceny

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 20:10:20 MET DST

>Sprzedawcy tez nie ciesza sie z tej sytuacji. Bardzo podobala mi sie
>odpowiedz sprzedawcy, ktory na moje pytanie jaka jest obecnie cena
128MB
>odpowiedzial: "absurdalna"...

Przeciętny Kowalski kupuje cały komputer, i gdy zdrożeje o kilkaset
złotych, raczej wstrzyma się z zakupem, niż pobiegnie z wywalonym
jęzorem do sklepu, bo niby miałby uwierzyć, że jutro wyda na niego 200
złotych więcej.

Takie podwyżki pamięci muszą spowodować wzrost cen komputerów, a więc
obniżyć wolumen sprzedaży i zyski.
Każdy boi się kupować pamięci na zapas, bo za tydzień mogą ceny spaść
o kilkadziesiąt procent.

Pamiętajmy, że w USA sprzedaje się zwykłe komputery w cenie mniejszej
niż 1000$, a nowości do 2000$. Na jakiś elementach (coraz tańszy
procesor, twardziel?) trzeba urwać marżę i cenę by cały komputer nie
zdrożał.
Odbiorca instytucjonalny nie zaakceptuje ceny o kilkaset USD wyższej,
tylko powstrzyma się zakupem o pół roku (i będzie miał kolejny powód,
by wstrzymać inwestycje przed rokiem 2000).
A spanikowani gracze nie nabiją wyników sprzedaży.

To zamieszanie najbardziej szkodzi sprzedawcom.
Teraz klienci wstrzymują się zakupem, bo za drogo (miesiąc obniżonego
popytu jak w banku).
Potem, gdy ceny zaczną spadać, znów będą czekać, bo za dwa dni będzie
taniej i trzeba by sprzedawać poniżej kosztów zakupu - znów miesiąc
handlu w plecy.
I nagle będzie już po grudniowych zakupach.
A pierwsze półrocze wg. specjalistycznej prasy było i tak chyba
najtrudniejsze dla branży.

P.s.
Wszystkim życzę sporo spokoju i wstrzymania się z zakupami do wiosny.
Już dziś AMD K6-2 400 MHZ 3D NOW kosztuje 194 PLN, a na wiosnę...
sami
pozgadujcie ;-)

--
Janusz - Vahanara