Re: Problem VA-503A

Autor: Mariusz (mborows3_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 10:34:05 MET DST

> Gdy już uruchomił się komputer napisał, że "BIOS ROM checksum error" i nie
> widzi stacji dyskietek (jakkolwiek by nie podłączyć kabla). Czy to oznacza,
> że jest zły Flash BIOS?
> Czy możliwe jest, że uszkodził się tylko Flash BIOS?

Jedynie co Ci pozostało to zaprogramować FlashEEPROM. Raczej scalak (AMD
29C002NT, lub Atmel 29C002) nie jest fizycznie uszkodzony gdyż zgłasza
się BootBlock po starcie komputera. Ostatnio też sam uszkodziłem BIOS w
tej płycie i również u mnie BootBlock nie mógł znalesć stacji dyskietek.
Udało mi się zaprogramować flash-EEprom dzięki uprzejmosci firmy
WD-Elektronics, która rozprowadza programatory.

Pozdrowienia

Mariusz